Cheftræner for U13 Drenge Liga 1, Casper Ahm, modtager UEFA A-trænerlicens

image Casper Ahm, cheftræner U13 Drenge Liga 1
16. januar 2020 kl. 22:21

Torsdag d. 16/01-20 var en dag, der var noget anderledes end de fleste i Caspers ugeskema. Her ventede nemlig kulminationen på et års uddannelse i form af en A-trænerlicenseksamen hos DBU.

Som overskriften hurtigt afslører bestod Ahm, der er cheftræner for U13 Drenge Liga 1 hos Vejle Boldklub, sin eksamen, der omhandlede hovedopgaven ”Det Effektive Indlæg i Åbent Spil”. I opgaven undersøgte han, hvor på banen at det mest effektive indlæg blev slået fra og til - altså de indlæg, hvor spillerne laver flest mål ud fra selve indlægget.

Den viden og kompetence som UEFA A-trænerlicensen og forløbet har givet Casper, vil komme hans hold og omgivelser til glæde i form af det næsten daglige arbejde som træner i Vejle Boldklub. Uddannelsen har givet et stort netværk i hele Danmark, som er godt at have i fodboldverdenen.

Der skal hilse en tak til studiegruppen, der bestod af andre trænere fra flere licensklubber. Der var en god dynamik i gruppen, som gjorde det lærerigt og spændende i de mange fodbolddebatter på tværs af gruppen, beretter Casper om.

Privat er han bosat i Horsens og var som yngre spiller i Hatting/Torsted IF, hvor Casper efterfølgende også var træner, inden det hed Vejle Boldklub fra om med 2017.

Udover trænergerningen hos klubben fra Jyllands Rubin, har Casper et barselsvikariat på Stjernevejskolen i Hedensted, hvor han også står for morgentræningen for 7.-9. klasse.

ET KÆMPE STORT TILLYKKE TIL CASPER MED SIN UDDANNELSE 😊