Eskildsen og Kruse udtaget til DBU U16 Future Landsholdssamling

31. august 2019 kl. 19:16

DBUs U16 landsholdstræner, Søren Hermansen, har udtaget Vejle Boldklub spillerne Theis Eskildsen og Mathias Kruse til U16 Future landsholdets endagssamling i Nyborg, september 2019.

Både Theis og Mathias skiftede til Vejle Boldklub som U10 drenge fra Future Vejle klubben Vindings SF.

Theis er til daglig en del af U17 Liga-truppen, men i turneringsregi har han primært deltaget som én ud af tre tilladte U16 spillere på klubbens U15 Liga hold. Her har Theis spillet fuld tid i begge kampe, der har givet holdet seks ud af seks mulige point og en foreløbig topplacering i den landsdækkende række. På banen dækker han både back-, wingback- og stopperpladserne, mens han primært spillede central midt i sine yngre år.

Som efternavnet røber, er Theis søn af den tidligere førsteholdsspiller hos Vejle Boldklub, Klaus Eskildsen (240 førsteholdskampe). Theis’ storebror, Mads, har også spillet eliteungdomsfodbold hos VB.

Mathias hører til i U16 Liga 1 truppen, hvor han dækker de offensive positioner på kanterne, efter tidligere at have spillet venstre back som yngre. Allerede i tiden som U15-spiller snuste han til U16-fodbold, da han medvirkede i træningskampe for årgangen over. I U16 Liga 1 turneringen, der dækker over det højeste U16-niveau på Jylland og Fyn, har han spillet i holdets tre første kampe. Her ligger VB også godt med i toppen af tabellen, efter de første par afviklede spillerunder.

Future begrebet dækker over spillere, der typisk endnu ikke er kommet i vækstspurt og derfor fysisk kan være overmatchede i træning og kampe.
Hos DBU udtages der future spillere på U15, U16 og U17 niveau.

Stort tillykke til drengene med deres udtagelse :-)