Mourits Bisgaard udtaget til Færøernes U16 landsholdstur til Bangladesh

21. september 2019 kl. 11:58

Lidt internationalt islæt kan ungdomsholdene fra Vejle Boldklub også præstere, da Mourits Bisgaard fra Vejle Boldklubs U16 Liga 1 hold er blevet udtaget til Færøernes U16 Landshold.

Ungdomslandsholdet fra det lille ørige i nord drager nemlig øst på til en eksotisk fodboldoplevelse, hvor de deltager i en international ungdomslandsholdsturnering i Bangladesh fra d. 12. oktober til og med d. 21. oktober. Her skal de møde de tilsvarende ungdomslandshold fra henholdsvis Cambodja, Maldiverne og Bangladesh.

”Mou” er en boldspillende midterforsvar med en rigtig god all-round pakke. Han har spillet med i to ud af U16 Liga 1-holdets foreløbige tre turneringskampe, hvor holdet i skrivende stund ligger på en andenplads ud af rækkens 13 hold. Han skiftede til ind til Vejle Boldklub som børnespiller spiller fra Future Vejle Klubben Bredballe IF.

Bisgaard har allerede to U15 landsholdskampe på CV’et fra sidste sæson, hvor han deltog i to kampe mod Liechtensteins landshold.