Ny cheftrænerpar på U-19 Liga 1 er på plads

06. juli 2018 kl. 13:07

Ny cheftrænerpar på U-19 Liga 1 er på plads

Kim Hansen, som de sidste to sæsoner har stået i spidsen for Vejle Boldklubs U-19 drenge Liga 2, forsætter som cheftræner på U-19 Liga 1 med ny makker.
Kim har været i Vejle Boldklub som ungdomstræner i mange år. Han havde et par år, hvor han prøvet sine kræfter af i Kolding og Hedensted, men vendte hjem til VB i sommeren 2016 og overtog U-19, hvor mange af drengene var spillere, Kim havde haft tidligere.
Kim har et godt tag på de spillere, han arbejder med, han er engageret og interesserer sig for dem, på og uden for banen. Han er en dedikeret træner, der bruger meget energi og tid på, at det hele går op i en højere enhed.

Der kommer fra sæsonstart også en ny cheftræner ind omkring holdet.
Benjamin Debel, der i sæson 2017/2018 har været cheftræner for U-16 Liga 2 drenge, rykker op og bliver en del af cheftrænerteamet sammen med Kim Hansen omkring U-19 Liga 1. Benjamin Debel  skal i gang med sin anden sæson som træner, men han har vist et stort engagement og potentiale inden for trænerjobbet og stod som blot 18-årig med sit første trænerjob med en flok 15/16-årige drenge, han flot styrede og førte til en delt førsteplads i efterårssæsonen 2017. Benjamin var meget vellidt af både spillere og forældre på U-16.
Benjamin Debel har spillet ungdomsfodbold på højt plan i VB, Kolding og Fredericia. Han har DBU’s B1 kursus og tager DBU's B2 kursus i løbet af efteråret. Han har altså nu sagt ja til at rykke nogle årgange op og blive en del af cheftrænerteamet omkring U-19 Liga 1.

Både Kim og Benjamin glæder sig til at arbejde sammen omkring holdet, hvor der fra foråret er en god portion spillere, der bliver 2. års U-19'er, ligesom en del spillere rykker op fra U-17. Man tror i øvrigt på en god tilgang hen over sommeren, da U-19 Liga 1 er en eftertragtet række. Der spilles med linjedommer i kampene, hvilket har en stor værdi.
Det ser ud til at bliver en bred og spændende trup, de to trænere kommer til at arbejde med i efteråret, og de glæder sig til at komme i gang med opgaven. Deres mål er, at de også i forårssæsonen 2019 spiller Liga 1.

Der er træningsopstart tirsdag d. 31-07-2018 kl.18.15-19.45 i VB Parken og der trænes hver tirsdag/torsdag i dette tidsrum.

Der ligger en træningskamp i weekenden 4. eller 5. aug., ligesom der arbejdes på en træningsdag mere om ugen
Sæsonstart er søndag d.12 aug. i Hobro. Hele efterårsprogrammet, kan ses på DBU.
Nye spillere eller ved spørgsmål - kontakt Kim eller Benjamin.

Kim Hansen
28192873