Nyt fra klubbens transitionskonsulent John Andersen

image John Andersen transitionstræner/transitionskonsulent i VBM
04. februar 2021 kl. 14:44

Moderklubbens transitionstræner/transitionskonsulent John Andersen har været aktiv i Vejle Boldklub siden 1. januar 2021.

Velkendt ansigt

John er er et velkendt ansigt hos Vejle Boldklub Moderklubben, da han været cheftræner for moderklubbens førstehold hos herresenior i perioden 2016-2018. Det var en yderst succesrig periode, hvor han førte holdet fra Serie 2 til Jyllandsserien.

Det bragte et skifte med sig til Danmarksserieklubben Lyseng IF, hvor der blev spillet med om oprykningen til 2. Division i sæsonen 2018/19. Senest har John været cheftræner i B9109 i Albaniserien.

Rollen som transitionskonsulent/træner

Johns rolle er nyoprettet i organisationen, som et led i den strategi for drenge/herre fodbold i VBM, der blev vedtaget af bestyrelsen i november 2020.

Rollen fokuserer en del på ”in between spillere” samt overgangene fra en afdeling til den næste – fx overgang fra U15 til U16, U17 til U19, fra U19 til senior.

En ”in between spiller” kan defineres som værende en spiller, der i øjeblikket kan have svært med at præstere på højeste, men som har potentiale og vilje til at udvikle sig til at kunne det.

John har særlig fokus på disse spillere i de forskellige årgange. Rollen kan omtales både som konsulent samt som træner, for at beskrive, at han er tæt på spillere både uden for banen samt opmærksom på dem inden for kridtstregerne.

Strategien kan i sin fulde længe læses her:

Velkommen retur, Kraul

John er ikke eneste velkendte ansigt, som er vendt retur til VBM. Vi er glade for at kunne præsentere, at Mikkel Kraul har meldt sin ankomst – og her har John igennem sin rolle gjort en forskel.

Mikkel stoppede grundet sygdom hos U17 Liga-holdet i VB og har senest spillet elitefodbold hos AC Horsens. Men nogle gode samtaler har overbevist Mikkel om, at Vejle Boldklub lige nu er klubben for ham, så velkommen tilbage.

Vi kan i øvrigt anbefale at læse denne artikel fra ”DBU Indspark”:

Fortsætte deres udvikling

John Andersen har også samlet VB U17 Liga-spiller Victor Hem op i systemet og lagt en plan for ham ift. at være en del af Moderklubbens U17/U19 hold.

"Det er nu min opgave at sørge for, at disse to spillere stadig udvikler sig i en retning af elite fodbold, da begge stadig vil det, og tydeligt har det i sig. Dette vil ske i det daglige, hvor de følges tæt og jeg sørger for, i samarbejde med trænerne, at spillerne får opmatchning både til træning og i kamp" udtaler John Andersen.

Nyt på seniorsiden

Det kan også nævnes, at tre spillere har meldt deres ankomst til Moderklubbens førstehold i herresenior, hvor den gode dialog med John også har spillet ind.

Vi byder hjertelig velkommen tilbage til Mikkel Jørgensen, Ozhan Samed samt Osie Ozzy Kwaku. De kender alle klubben fra tidligere og man må sige, at der virkelig venter et spændende forår for alle.