U16 Drenge Liga 1 vandt over AGF/Lyseng, men tabte til Næsby BK

07. september 2018 kl. 08:03

U16 Drenge Liga 1 vandt over AGF/Lyseng, men tabte til Næsby BK

Lørdag d. 25/08-18 var U16 Liga 1 holdet fra Vejle Boldklub på besøg i Aarhus, hvor fusionsholdet fra AGF og Lyseng var modstanderen. Disse kampe plejer at være garanti for spænding, intensitet og drama og denne kamp var ingen undtagelse.

Efter en indøvet detalje på en standardsituation i kampens indledning, bringer Christian Jørgensen bolden til Nicklas Dupont Sigtenborg, der viser, at han er en kølig afslutter og bringer vejlenserne i front.

Det var i resten af første halvleg ikke smukt spil på menuen, men mange dueller, direkte spil og fight. Hjemmeholdet får flot udlignet ved deres farligste mand, Mehmet Toy, der stanger et hovedstød sikkert ind i målet. I tillægstiden lykkes det for Jonas Duedahl at komme med i et rush frem i banen og med et cutback, at servere bolden for anfører Frederik ”Mølle” Mølgaard, der bragte udeholdet foran på ny.

Der bliver lavet et par justeringer hos VB i pausen og det giver pote. Ændringen gav et overtag i antallet af chancer – først scorer Batuhgan Öksüm efter et hjørnespark og dernæst Malte Bækgaard på et kontraangreb. Det lykkedes for aarhusianerne at reducere, igen ved Mehmet Toy, men Nicklas Dupont lukker kampen med en sidste kontrascoring.

AGF/Lyseng IF vs. Vejle Boldklub

• Nicklas Dupont Sigtenborg (assist Christian Jørgensen)

1-1 Mehmet Toy

2-1 Frederik Mølgaard (assist Jonas Duedahl)

3-1 Batughan Öksüm (assist Frederik Mølgaard)

4-1 Malte Bækgaard (assist Frederik Mølgaard)

4-2 Mehmet Toy

5-2 Nicklas Dupont Sigtenborg (assist Nicklas Lærke Hansen)

Gult kort: Lucas Hove

Vejle Boldklub U16 Liga 1 startede med følgende spillere:

• Nicklas Lærke Hansen
  • Mathias Andersen
  • Wilhelm Stage Olesen
  • Jonas Duedahl (Future Vejle klub Bredballe IF)
  • Reda Tariq
  • Christian Jørgensen
  • Frederik Mølgaard /Anfører (Future Vejle klub Skibet IF)
  • Lucas Hove
  • Batughan Öksüm
  • Nicklas Dupont Sigtenborg (Future Vejle klub Daugaard IF)
  • Alen Merusic

På bænken (alle indskiftet):

• Jacob Peetz (Future Vejle klub FB Fodbold)
  • Malte Bækgaard (Future Vejle klub Bredballe IF)
  • Sebastian Hansen (Future Vejle klub Engum UI)

Træner: Malte Skau

På hjemmebane mod fynboerne

Lørdag d. 02/09-18 var en ikke spektakulær Bane 8 i VB Parken underlaget for anden hjemmekamp i DBU-turneringen, hvor fynboerne fra Næsby Boldklub var på besøg. VB kom lynhurtigt foran, da Nicklas Dupont Sigtenborg køligt kom på scoringstavlen efter et minut.

Midtvejs i anden halvleg kom dog både en udligning samt et føringsmål – begge på hjørnespark. Malthe de Claville Berthelsen servede begge bolde flot for udeholdet, mens hjemmeholdet gjorde det nemt ved ikke at søge den høje bold i feltet.

De første 20 minutter af anden halvleg bød på både et spillemæssigt overtag samt de antal chancer der skulle til – men bolden kom desværre ikke ind. Mod kampens slutning blev der satset mere og mere – så der kom mulighederne for at udeholdet kunne hamre det sidste søm i kisten.

Flere mål blev det dog ikke til, hvorfor et skuffet VB-hold måtte gå fra hjemmebanen med nul point.

Vejle Boldklub vs. Næsby Boldklub 1-2

1-0 Nicklas Dupont Sigtenborg (assist Batughan Öksüm)

1-1 Mikkel Riis Ladefoged (assist Malthe de Claville Berthelsen)

1-2 Tore Linnet (assist Amir Arnautovic)