U16 Drenge Liga 1 vandt sejrede 5-2 over Hjørring IF-Vendsyssel FF

09. september 2018 kl. 21:07

Søndag d. 09/09-18 var U16 Drenge Liga 1 holdet fra Vejle Boldklub for alvor kommet af sted på udebane! Drengene skulle nemlig transporteres 460 kilometer tur/retur for at spille turneringskamp nord for Limfjorden hos Hjørring IF/Vendsyssel FF.

Efter den lange transport fra Vejle, blev der spadseret en kort tur på anlægget, for at få det værste af køreturen ud af kroppen. Herefter blev opvisningsbanen inspiceret og dømt særdeles egnet af holdet. Så stod den på omklædning, fysisk opvarmning og mental opladning, inden kampen blev fløjtet i gang.

Hjemmeholdet kom bedst fra start, da deres stærkeste mand, tidligere Randers FC-spiller Martin Dong, blev sendt af sted i dybden efter et boldtab centralt i banen fra VB’erne. Her viste han sig som en god afslutter og kunne bringe hjemmeholdet foran efter et par minutter.

Målet rystede dog på ingen måde udeholdet, der var klædt i udebanedragten i dagens anledning. Først udligner Aksel Kjerkegaard med sit første mål for Vejle Boldklub på en god assist fra Jonas Duedahl. Et par minutter herefter bringer centerforward Simon Bjerrum Jørgensen bolden i kassen inde fra det lille felt. Det kom efter endnu et godt opspil lige efter spillestilen. Christian Jørgensen spilles godt fri og smækker bolden ind i feltet, hvor Batughan Öksüm får prikket den videre til målscoreren.

10 minutter inden første halvleg er ovre, viser VB, at de er i fuld kontrol i denne første del af kampen: Wilhelm Stage Olesen scorer sit første mål i Vejle Boldklub på assist af Alen Merusic efter et hjørnespark. 3-1 ved halvlegen, hvor der på sidelinjen bliver talt om at fortsætte det gode spil og give los med en masse afslutninger!

Anden halvleg blev dog desværre en meget rodet affære, præget af flere gule kort til udeholdet og dermed spille det meste af halvlegen i undertal. Alligevel lykkedes det for Vejle Boldklubs årgang 2003 at score yderligere to mål, mens hjemmeholdet måtte nøjes med én straffesparksscoring. Indskiftede Reda Tariq opsnappede en tilbagelægning og udplacerede de hvidklædtes keeper, mens Batughan Öksüm til sidst lukkede kampen med en kontrascoring på oplæg af Reda.

En stærk kæmpende VB-defensiv, anført af Jonathan Bro, modstod robust og solidt presset, i undertal, i anden halvleg.

Hjørring IF/Vendsyssel FF vs. Vejle Boldklub 2-5

• Martin Dong (assist Lucas O. Nielsen)

1-1 Aksel Kjerkegaard (assist Jonas Duedahl)

1-2 Simon Bjerrum Jørgensen (assist Batughan Öksüm)

1-3 Wilhelm Stage Olesen (assist Alen Merusic)

1-4 Reda Tariq

2-4 Marcus E. Christensen (straffespark)

2-5 Batughan Öksüm (assist Reda Tariq)

Gult kort: Aksel Kjerkegaard & Mathias Andersen.

Rødt kort: Batughan Öksüm (2 x gange gul).

Vejle Boldklub U16 Liga 1 startede med følgende spillere:

• Nicklas Lærke Hansen
  • Wilhelm Stage Olesen
  • Jonathan Bro /Anfører (Future Vejle klub Hover IF)
  • Jonas Duedahl (Future Vejle klub Bredballe IF)
  • Aksel Kjerkegaard
  • Christian Jørgensen
  • Frederik Mølgaard (Future Vejle klub Skibet IF)
  • Lucas Hove
  • Batughan Öksüm
  • Simon Bjerrum Jørgensen
  • Alen Merusic