Vejle Boldklub: Årets spiller og årets talent kåret hos U16 Drenge Liga 1

image Jonas Duedahl (tv) og Wilhelm Stage (th)
14. juni 2019 kl. 22:34
Jonas Duedahl (tv) og Wilhelm Stage (th)

Årgang 2003 har fredag d. 14/06-19 spillet sin sidste turneringskamp som U16 Liga 1-spillere. I forbindelse med denne kampe, en fantastisk udebane tur 265 km til Hjørring, blev året spiller og årets talent kåret på holdet.

Der er stolte traditioner forbundet med disse to priser, som nu er blevet uddelt for tredje sæson af afdelingens trænerteam Frank Rasmussen og Malte Skau. Vinderen af årets U16-talent i 2017, Emil Sand, er netop blevet U19 Liga-danmarksmester med FC Midtjylland, hvor han spiller på en ungdomskontrakt. Sidste års vinder af årets spiller, Hans Høllsberg, har i denne sæson spiller 22 ud af 24 U17 Liga kampe for Vejle Boldklub.

Årets talent blev Jonas Duedahl – trænerne begrunder valget med følgende:

”Jonas startede ude i periferien af truppen, da årgang 2003 startede som U16 Liga 1-spillere. Men stille og roligt fik Duedahl arbejdet sig ind i kamptruppen og efter kort tid var en sikker mand i startopstillingen. Han udviklede sig stabilt i efteråret 2018, hvor han hans præstationskurve er steget enormt her i forårssæsonen 2019. Jonas markerer sig ved altid at have et rigtig højt bundniveau til hver eneste træning og man kan som træner altid regne med en stærk præstation hos ham til både træning og kamp. Her i foråret har han udvist en flot alsidighed og har dækket op til flere forskellige pladser i gældende kampe.”

Årets spiller blev Wilhelm Stage – trænerne fortæller her hvorfor:

”Det tog trænerteamet fem sekunder at blive enige om, at holdets anfører skulle modtage denne pris. Wilhelms udvikling er accelereret som en gepard på doping siden han startede på Vejle Idrætsefterskole og i Vejle Boldklub i sommeren 2018. Han er nummer to på holdets topscorerliste her i foråret, hvilket er imponerende, når man har in mente, at ”Wils” plads i startopstillingen er midtstopper. Hovedspillet er af høj klasse og det samme gælder hans evne til at forudse spillet og dermed næsten altid være korrekt placeret. I løbet af året har han taget mere og mere ansvar hos holdet og gennem målrettet træning arbejdet med at kunne bruge begge ben til at slå både korte og lange afleveringer.

Stort tillykke skal det lyder til dem begge!

Vindere af årets spiller hos U16 Drenge Liga 1:

2019: Wilhelm Stage

2018: Hans Høllsberg (nuværende Vejle Boldklub U17 Liga)

2017: Jacob Buhl (nuværende Vejle Boldklub U19 Liga 1)

Vindere af årets talent hos U16 Drenge Liga 1:

2019: Jonas Duedahl

2018: Magnus Nissen (nuværende Vejle Boldklub U17 Liga)

2017: Emil Sand (nuværende FC Midtjylland U19 Liga)