Vejle Boldklub U16 Drenge Liga 1 vinder for tredje gang over AC Horsens

30. september 2018 kl. 20:58

Spiller de ikke mod andre? Jow, det gør de nu… Årgang 2003 hos AC Horsens og Vejle Boldklub tørnede sammen for tredje gang dette efterår, søndag d. 30/09-18 på Vejle Idrætsefterskole. De to foregående kampe var rene træningskampe, mens der denne Efterskolernes Dag, var point på spil (udover æren).

Første halvleg var meget lige og jævnbyrdig. AC Horsens viste hvordan presspillet i en 4-4-2 formation praktiseres i op til flere gange. De stod snorlige i kæderne med en tydelig plan for, hvordan de ville erobre bolden fra de rødes opspil. Det lykkedes også et par gange, hvilket gav særligt én enorm chance. Her var Nicklas Lærke i VB-målet dog på plads og leverede en kampafgørende aktion.

En individuel præstation gav føringsmålet til hjemmeholdet. Joachim Kvejborg startdebuterede i U16 Liga 1 på hjemmeholdets midtbane – og det var herfra, at han på et super flot langskud, udplacerede AC Horsens’ keeper til 1-0.

Målet til 2-0 kom lige før halvlegen – et energisk pres fra VB giver en løs bold i de gules felt – her kæmper både Simon Bjerrum Jørgensen og Gedeon Bisimwa hårdt med modstanderne om bolden. Den runde kugle ender så foran Malte Bækgaard, der rammer bolden rent med venstre stang til en god pauseføring til hjemmeholdet.

I pausen skifter hjemmeholdet to spillere – Sebastian Hansen og Nicklas Dupont Sigtenborg kommer begge ind. VB var noget mere flydende i pasningsspillet i anden halvleg, hvor brodden var taget lidt af Horsens’ pres og de stramme kæder var blødt lidt op. Det gjorde, at angrebene bølgede mere frem og den taktiske finesse forsvandt så småt i løbet af halvlegen. I løbet af anden halvleg blev Alen Merusic ligeledes indskiftet.

Det ender med én scoring til VB i løbet af anden halvleg: Simon Bjerrum Jørgensen header en ripost ind bag mållinjen efter godt forarbejde af Nicklas Dupont Sigtenborg. Selvsamme Nicklas havde store chancer til yderligere mål, men måtte ”nøjes” med at notere sig for en assist.

Det er værd at bemærke, at denne kamp er den første gældende kamp i efterårssæsonen, hvor U16 Liga 1 holdet kan gå fra banen til et clean sheet.

Så ekstra ros herfra til defensiven – målmand Nicklas Lærke og forsvarskæden: Duedahl, Bro, Kjerkegaard og Hansen.

Tak til AC Horsens for endnu en god kamp.

Vejle Boldklub vs. AC Horsens 3-0

1-0 Joachim Kvejborg

2-0 Malte Bækgaard

3-0 Simon Bjerrum Jørgensen