Vejle Boldklub U16 Vest 1 sejrede 2-1 over Randers FC

13. februar 2018 kl. 22:03

Lørdag d. 10/02-18 kl. 11.00 udgjorde Vejle Idrætsefterskole rammerne omkring årets tredje træningskamp for årgang 2002’s højest rangerede hold. Efter at have spillet mod både AGF og Herning Fremad sidste weekend, var det nu Randers FC’s tur til at teste sig mod Vejle Boldklub.

Af ukendt årsag dukkede den bestilte dommer aldrig op til kampen – dette gjorde at hjemmeholdets ene træner, Malte Skau, måtte gribe fløjten og lede slagets gang i sin dommerdebut på 11-mandsbanen.

Hjemmeholdet, klædt i rødt, stillede op i en 3-4-3 formation, der bliver prøvet af her i opstarten. Denne skal ses som en variation, på den ellers i efteråret velkendte 4-3-3 formation, da trænerteamet vil se hvordan spillerne tilpasser sig et lidt anderledes system.

Gæsterne fra Kronjylland kom bedst fra start i kampen og var mest på bolden i den første del af den indledende halvleg. Særligt var de dygtige til at iscenesætte deres offensive midtbane, der flere gange blev retvendt i rummet foran VB’s bagkæde, hvilket gav et par løse chancer.

I den anden ende var det mest på kontrastød, at VB bed lidt fra sig – Amro El-Jechy fik et par muligheder, men det løb ud i sandet. Efterhånden som første halvleg skred frem, blev både bold- og chancefordelingen noget mere lige. VB fik mere gang i deres to wingbacks, Søren & Fritsen, hvilket gav flere gode kvalitetsindlæg, dog uden at bolden kom i kassen. Første halvleg kan betegnes som lidt stram rent taktisk hos begge sider, hvilket passer godt på pausestillingen 0-0.

Anden halvleg blev mere frit spillet og særligt efter at uret havde passeret 60 minutter, kunne det godt ses, at kampen var en ”pre-season” kamp - luften forsvandt lige så roligt hos flere spillere. Det gjorde, at rummene på banen blev større og spillet blev mere frit.

Det kom især hjemmeholdets Christian Fritsen til gode, da han i løbet af halvlegen gang på gang sprængte Randers FC’s venstre side i stykker, med gentagne stærke offensive løb og flotte individuelle 1 vs. 1 situationer, hvor hans direkte modspiller blev overmatchet.

Første mål blev dog tildelt udeholdet, der får erobret en bold, som ikke bliver ordentlig clearet. På returen kan den blå-hvidt klædte spiller sparke bolden i nettet. Det åbnede op for kampen og ikke så lang tid efter, bliver et indlæg fra VB’s venstre side headet godt ind bag Randers’ keeper, af Jonas Ussing.

Den sidste del af kampen bølgede meget frem og tilbage – et langskud af Lasse Kofoed giver tumult i kronjydernes felt, hvilket Magnus Ladekjær kunne godte sig over. Han nuppede den løse bold og sparkede køligt i mål til kampens slutresultat, 2-1 til Vejle Boldklub.

Tak til Randers FC for at komme til Vejle og spille en god, intens og lige træningskamp.

Vejle Boldklub stillede med følgende spillere:

• Magnus Nissen
  • Magnus Ladekjær (Future Vejle klub Vinding SF)
  • Lasse Kofoed (Future Vejle klub Vinding SF)
  • Christian Skou /Anfører (Future Vejle klub Bredballe IF)
  • Søren Juul
  • Christian Fritsen (Future Vejle klub Ammitsbøl-Egtved)
  • Jonas Moos
  • Magnus Ask Møller
  • Kasper Sommer (Future Vejle klub Vinding SF)
  • Amro El-Jechy
  • Jonas Ussing
  • Oscar Jacobsen (indskiftet)
  • Rasmus Villadsen (indskiftet)
  • Nikolaj Thrane (indskiftet) (Future Vejle klub Engum UI)

Næste træningskamp foregår mandag d. 19/02-18 kl. 19.00 på VIES kunstgræsbane – her spilles en intern træningskamp.

Første gældende kamp for holdet er søndag d. 11/03-18 kl. 14.00, hvor der på Nørup Stadion fløjtes op til 1/8-finalerne i U16-pokalturneringen mod FB Fodbold.