Johnny Jungquist er ansat som cheftræner for U19 Drenge Liga 1

image Johnny Jungqvist, cheftræner for U19 Drenge Liga 1
16. november 2020 kl. 18:54

Johnny Jungquist er ansat som cheftræner for U19 Drenge Liga 1 holdet med tiltrædelse januar 2021.

Johnny har som aktiv fodboldspiller spillet på Jyllandsserie-niveau, indtil han måtte stoppe pga. en skade. I ungdomsårene har han været i Vejle Boldklubs elitemiljø, hvor han var med til at vinde det danske mesterskab for juniorhold tilbage i 2001.

Han har været træner for 2. seniorholdet i Vejle Boldklub i to år, hvor det blev til to oprykninger.

I de to år var han også assistenttræner for U21 holdet i Vejle Boldklub, som fik sølv i den landsdækkende U21 turnering samt medvirkende omkring Jyllandsserieholdet.

Efter Vejle Boldklub kom han til den aarhusianske klub IF Lyseng, hvor han blev assistenttræner for klubbens førstehold i Danmarksserien. Her var han i et år, hvorefter turen gik videre til FC Skanderborg, hvor han senest var ansat som trænerduo for klubbens førstehold i Jyllandsserien.

Johnny Jungquist udtaler:
"Jeg glæder mig meget til en ny opgave i Vejle Boldklub. Jeg er først og fremmest stolt over muligheden for at stå i spidsen for dette U19 hold, som har lavet rigtige flotte resulter denne sæson. Jeg har også i samarbejde med klubben kunne få det til at passe godt ind i mit privatliv med familien og mit job.

Klubben har meldt en klar målsætning ud, og jeg arbejder bedst med en målsætning om mere end bare at blive i rækken.

Som træner praktiserer jeg en spillestil, som er fremadrettet og aggressiv i sit udtryk, og som udøver et intenst pres på modstanderen. Det kræver meget af spillerne i forhold til kondition, vilje og aggressivitet.

Det skal være sjovt at gå til bold i Vejle boldklub, både for spillerne og vores tilskuere som kommer og kigger.

Jeg ser frem til at møde spillerne på træningsbanen d. 11. januar, hvor vi har opstart."

U19 Drenge Liga 1 træner forsat tirsdag og torsdag kl. 19.15. De gør de til og med den 11. december.

Skulle der være interesse for at træne med er man velkommen til at kontakte følgende:

Sportschef Benny Gylling - 26167449

Transitionstræner John Andersen - 28342000