Julehilsen fra Vejle Boldklub

23. december 2019 kl. 07:34

Mens julefreden sænker sig over banerne i VB Parken, vil bestyrelsen gerne benytte lejligheden til at sige mange tak til alle vores medlemmer for året, som snart er gået, og samtidig ønske Jer og Jeres familier glædelig jul og godt nytår.

I det forgangne år har den frivillige indsats været et centralt emne i bestyrelsesarbejde, så derfor omhandler vores julehilsen i år frivillighed.

Forening: et organiseret fællesskab, der har til formål at fremme en fælles interesse, og som giver dets medlemmer mulighed for at dyrke denne interesse.

Filantropi handler om at give til glæde for andre mennesker – det kan i ovenstående sammenhæng handle om at donere af sin egen tid til foreningen gennem en frivillig indsats. At være en del af det fællesskab giver igen gennem gode oplevelser og glæden ved at opnå store og små ting sammen og skabe succes gennem og hos andre.

Alt dette med fodbold som omdrejningspunktet – som netop er den fælles interesse som foreningen Vejle Boldklub Moderklubben er sat i verden for at fremme. Endda på højeste niveau, for rigtig mange. Både for piger samt drenge.

Tilbage i 1961 udtalte præsident Kennedy: ”Ask not what your country can do for you – ask what you can do for country”. Når juleroen lander i hjemmene i og omkring Vejle og omegn, kan det måske være en passende lejlighed til at reflektere over det citat blandet med de fem F’er og tænke over, hvilken mulighed der er for at være med til at gøre en forskel for vores forening og vores medlemmer, som enten du eller dit barn er i blandt.

Du kan i hvert fald gøre en forskel for andre – du vil bidrage positivt til foreningens fortsatte udvikling og vision om at være den foretrukne klub i regionen i forhold til talentudvikling og skabe optimale rammer for topfodbold i regionen.

Cafeteriet i VB Parken er et hit – så hvorfor ikke byde ind på en vagt? Holdledere til udfyldelse af digitale holdkort, koordinering på KampKlar, opfyldning af drikkedunke og uddelegering af kagetjansen – jo flere, der er til at løfte de praktiske opgaver i flok, desto mere energi kan trænerne bruge på spillerne. Skriv en nyhed til hjemmesiden om den kamp dit barn har været ude at spille og vær en del af klubbens historiefortælling ud af til.

Vores klub bliver drevet som en forening. En forening baseret på den frivillige indsats og filantropi der udøves. Desto flere vi er om det, desto større et fællesskab der vil og kan skabe den bedste udgave af Vejle Boldklub – sammen er vi stærkere, sammen skaber vi succes og oplevelser.

Uden medlemmer, ingen forening – uden forening, ingen medlemmer.

”Civis Romanus sum, Ich bin ein Berliner, Jeg er frivllig i Vejle Boldklub”

Med ønske om en glædelig jul og et godt nytår.

Bestyrelsen, Vejle Boldklub Moderklubben