Fysisk træner tilknyttet pige-/kvindeafdelingen

04. marts 2021 kl. 18:05

Vejle Boldklub styrker endnu engang setuppet på pige/kvindesiden

Da sportslig ansvarlig, Lennart Lindsted, for nogle måneder startede i rollen, havde han et stort ønske - nemlig at styrke setuppet på pige/kvindesiden. "Oprustningen" er i fuld gang. Der er ansat dygtige trænere på fire årgange, der er ansat en målmandstræner mere, og senest ønskes tilgangen af en fysisk træner yderst velkommen af Lennart Lindsted:

"Hvis vi skal udvikle klubben i en god retning, så er de værste skridt at styrke setuppet omkring pigerne. Her trængte Vejle Boldklub til et løft, og jeg er endnu engang meget tilfreds med tilgangen af endnu en kompetent skikkelse. Den fysiske del fylder mere og mere i pige/kvinde-fodbolden, så for mig er det et helt naturligt step for klubben".

Interessen har været stor, og det vidner om at Vejle Boldklub ikke er helt glemt. Processen har været enormt spændende, og har medført en spændende tilføjelse til setuppet:

"Vi har ansat en ung gut, der er igang med sit studie i Århus. Der var mange spændende henvendelser i spil, men jeg er overbevist om at Daniel kan løfte opgaven til UG".

Daniel Zornow Kruse er manden der skal styre den fysiske træning fra U12-pigerne og op til seniorerne. Han glæder sig:

"Projektet i Vejle BK tiltaler mig særligt på grund af ambitionen for klubbens fremtid. Derudover har jeg fået et indtryk af, at rigtig mange mennesker, både på træner- og spillersiden, er ivrige efter at være en del af den udvikling, som klubben står foran.
Personligt glæder jeg mig over, at kunne sætte mit præg på klubben i form af den fysiske træning fra U12 til senior. Jeg er overbevist om, at det vil kunne bidrage positivt til spillernes udvikling og præstation".

Den nye mand i spidsen for den fysiske del har et overordnet mål:

"Mere specifikt vil den fysiske træning tage udgangspunkt i fysiske egenskaber som spring-, sprint- og styrketræning. Derudover vil spillerne modtage information om optimering af ting som søvn og kost.
Overordnet er formålet med den fysiske træning, at skabe robuste spillere der kan præstere bedre, og har mindre chance for at blive skadet".