VB spiller på A-landsholdet

23. januar 2017 kl. 10:47

Når Danmarks Kvinde A-landshold i dag kl. 10.00 møder Skotland i den anden og sidste  venskabskamp på Cypern, er det med en VB spiller i startopstillingen. Helt specifikt i målet.

I fodboldkredse har det været kendt et stykke tid, at 27-årige Line G. Johansen skifter fra Vålerenga IF i den norske Toppserie til Vejle Boldklub i den danske 3F Liga.

Line Johansen blev kaldt til landsholdslejren på Cypern, da keeper Maria L. Christensen måtte melde afbud pga. en skade. Forleden endte det første opgør mod skotterne 2-2, hvor Line så kampen fra sidelinien. I dag er hun med fra start.

Når landsholdet senere i aften ankommer til Danmark, overnatter hun i København. Tirsdag morgen rejser hun så hjem til Aalborg, inden hun senere på eftermiddagen tager turen til Vejle til sin første træning med truppen. Det kan man da kalde dedikation.

Meget snart flytter hun til Vejle, hvor hun vil have sin daglige gang i VB Parken. Derudover søger  klubben arbejde på 20 timer til den gæve Nordjyde.

Line bliver den første A-landsholdsspiller i Vejle Boldklub siden Carina Johansen i 2010.

Vi glæder os til at byde Line rigtig hjertelig velkommen i klubben og ser frem til et godt samarbejde!!