Vejle Boldklub investerer på kvinde/pigesiden

18. maj 2017 kl. 14:25

For at forstærke kvinde- og pigefodbold i Vejle Boldklub har vi udarbejdet en 2 års plan med en målsætning at få et U18 DM hold og få DBU licens for årgangen. Samtidig er det også målsætningen, at vi skal vedblive med at kvalificere os til at spille i 3F ligaen.

For at kunne opnå dette har vi ansat Steffen Mikkelsen som U18 træner fra 1/8 2017. Steffen Mikkelsen har stor erfaring med pigefodbold i vores gode samarbejdsklub, Hedensted IF. Vi glæder os til et spændende og inspirerende samarbejde med Steffen.

Vi har, glædeligvis, forlænget aftalen med Jesper Søgård som træner for 3 F holdet til 1/7 2018.

Vi har ligeledes tilknyttet Thomas B. Graabæk som kommerciel leder for 3F-holdet for sæsonen 2017/18.

VB har etableret et samarbejde med uddannelsesinstitutionerne Campus, Vies og Rødkilde for at kunne styrke pigefodbolden i Vejle.

Det næste skridt i vores 2 årsplan, indebærer følgende punkter:

• Vi arbejder på at finde en kvalificeret træner til U15/16
  • Vi håber samtidig at kunne finde økonomisk opbakning til projektet igennem sponsorer og tiltag til gavn for den store udvikling i kvinde- og pigefodbolden i Vejle.