Nyt fra bestyrelsesmødet d. 25.10 vedr. corona-restriktioner

25. oktober 2020 kl. 14:43

Kære VB´er

Bestyrelsen har søndag d. 25.10 været samlet for at følge op på de nye restriktioner.

Træning for seniorer og old boys

Vi fastholder træning for seniorer og old boys. Men selvfølgeligt efter de nye retningslinier, hvor forsamlingsforbuddet på 10 personer gælder for +21-årige.

Mundbindskrav i klubhuset

Fra torsdag d. 29.10 gælder mundbindsrestriktioner i alle offentlige bygninger. Det betyder, at der er krav om mundbind i de offentligt tilgængelige lokaler i klubhuset i VB Parken. Det vil sige i cafeteria- og toiletområdet på 1. sal, og i entréområdet i stueetagen.

Mundbindet skal bæres, når man står op.

Følgende er undtaget af mundbindsforbuddet:

• Trænere/ledere/kontorpersonale, der er på arbejde
  • Spillere ifm brug af omklædningsrum mv. i underetagen.
    • Da omklædningsrum kan tilgås direkte udefra, er der ikke krav om mundbind ved ankomst til træning.

Cafeteriet

Cafeteriet vil fremadrettet så vidt muligt holde åbent ifm større kampdage. Der er krav om mundbind i cafeterieområdet. Ingen betjening uden mundbind.

Brug af stole ifm kampe

Et lille suk.

Vi oplever stadig, at mange ikke sidder ned ifm kampene. Det er krav. Og det gælder også bedsteforældre, søskende mv.

Vi har ikke ressourcer til at agere ”corona-politi”, men hjælp os nu – og hinanden – med at huske stolene, så vi undgår at må lukke for tilskuere i VB Parken.

Indendørstræning

Indendørstræning fortsætter som hidtil. Forældre/pårørende skal bære mundbind i hallen. Kommer der yderligere retningslinier omkring indendørs fodbold, følger vi op på dette.

Omklædning

Vi ligger os op ad myndighedernes anbefalinger ift brug af omklædningsrum.

Men vi opfordrer til, at i tænker jer om, og om bad evt kan foregå derhjemme.

//Bestyrelsen