Benny Gylling tager styringen i kvinde- / pigeafdelingen

15. juni 2018 kl. 10:06

På et velbesøgt møde torsdag aften i VB Parken, hvor såvel aktive som trænere/ledere og forældre deltog, ridsede den nye sportslige leder for moderklubben, Benny Gylling, intentionerne op for kvinde-/pigeafdelingen.

Det helt afgørende første skridt er licens til U-18 DM, og det er klubbens mål, at det gerne allerede skal effektueres fra 2019. Herunder skal U-16 og U-14 spille i Liga 1. Trænere er på plads til U-18, og hele organisationsplanen på ungdom vil være klar i løbet af den kommende uge.

Den allerede eksisterende stamme af talentfulde spillere samt en række kommende elever på VIES skal i næste sæson gennem en forhåbentlig topplacering i U-18 Liga 1 danne grundlag for licensansøgningen.

VIES, Campus og sandsynligvis Vejle Kommune støtter op omkring VB’s satsning – også økonomisk. Det indebærer bl.a., at Katrine Terp bliver koordinator for de ældste ungdomshold og bindeled til Campus.

I lighed med Future Vejle på drengesiden skabes et tilbud om ekstra træning for de mest talentfulde U-10 og U-11 piger i området. Derfor er foreløbig 10 af VB’s samarbejdsklubber inviteret til at sende piger til dette tiltag. Alt sammen med henblik på at gøre VB til regionens kraftcenter på kvinde-/pigeområdet.

Målet på kvindesenior er i første omgang at få førsteholdet stabiliseret i 1. division med fokus på oprykning om et par år. Tidligere VB-spillere kontaktes i den forbindelse. Benny Gylling tager i første omgang selv cheftrænerposten, indtil en træner med den helt rigtige profil er fundet.

Træningsmængden på både 1. division og ældste ungdomshold øges.

Endvidere er det Benny Gyllings håb, at andetholdet i de sidste to runder redder livet i JS.

Tekst: Ole Kristensen