U12 med jubilæumssejr nr. 25 i traditionsrig turnering

14. maj 2018 kl. 09:18
VBs U12 drenge drog Kristi Himmelfartdag mod Gorinchem i Holland. Den hollandske klub S.V.W var vært for den 43. udgave af International Youth Tournament, som udover værtsklubben og VB havde besøg af Phoenix fra England og Barmfeld fra Tyskland. Naboklubben Schellungen var også inviteret med i turneringen.
Netop Schellungen fungerede som perfekte værter for VB-drengene med suveræne faciliteter, mad og generel forkælelse af drengene.
Om den lange bustur sad i benene i første kamp fredag mod Bramfeldt skal være usagt, men efter 1. halvleg var vi næsten nede i sækken og bagud 1-3. Det skulle senere vise sig at blive de sidste mål vi inkasserede i turneringen, for drengene scorede herefter 34 mål på stribe - heraf 4 mod Bramfeldt som blev slået 5-3. Mod Phoenix og Schellungen blev det til storsejre på 12-0 og 13-0, og dermed ventede en finale lørdag sidst på eftermiddagen mod værtsklubben S.V.W, som også havde sejret i alle kampe.
I en hård og intens kamp med mange tilskuere på lægterne steppede VB-drengene op, og gav et udmærket hollandsk hold en decideret fodbold-lektion og endte med en meget, meget flot 5-0 sejr.
Dermed er den store pokal med bussen hjem igen til Vejle for 25. gang af 43 mulige.
Drengene (og de mange medrejsende forældre) har uden tvivl fået en oplevelse, som vi vil huske længe. Socialt har turen for drengene været uvurderlig og skabt et fantastisk sammenhold.