U12-U17 Drenge-trænerne på inspirationstur i Spanien

image Trænerne samlet inden afgang fra Billund Lufthavn
14. november 2019 kl. 20:10

Torsdag d. 14. november rejser 10 trænere fra VB Talentsektor på inspirationstur til Salou i Spanien. Her skal de ned og vidensdele med andre trænere fra Danmark, Norge og Sverige. På programmet er blandt andet en rundvisning på det moderne anlæg Complex Esportiu Futbol Salou, teori om Smartfootballs metoder og overværelse af både træning og kampe.

For at styrke samarbejdet på tværs af vores årgange og for at understrege vigtigheden af, at vores trænere kender de øvrige spillere i klubben, har vi prioriteret at sende trænere fra U12 til U17-holdet.

Deltagende på turen:

• U12 Drenge JF cheftræner Jan Sørensen
  • U13 Drenge L1 cheftræner Casper Ahm
  • U13 Drenge L1 assistent Peter Lund
  • U14 Drenge L1 cheftræner Kenneth Ravnborg
  • U15 Drenge Liga cheftræner Anders Paulin
  • U15 Drenge Liga assistant Mikkel Spatzek
  • U16 Drenge L1 cheftræner Christoffer Vandal
  • U17 Drenge Liga cheftræner Kim Leth Andersen
  • U17 Drenge Liga assistent Mads Nissen
  • Ungdomsudviklingstræner Thomas Graabæk

Ungdomsudviklingstræner Thomas Graabæk siger:

“Jeg håber at turen er med til at skabe et endnu stærkere sammenhold mellem trænerne. Sådanne ture giver rig mulighed for at få nogle gode fodboldfaglige snakke og blive klogere på andre metoder end vores egen”. Det tror jeg kan bidrage til en endnu bedre talentudvikling for hele vores klub; herunder vores trænere, spillere, forældre og samarbejdsklubber.

Viden som er tilegnet på studieturen bliver præsenteret af de deltagende trænere på talentsektorens næste akademimøde, hvor de øvrige hold og stabsmedlemmer vil deltage – på den måde er vi sikre på at vidensdele med så mange som muligt i vores talentsektor.

Vi udvikler ikke kun spillere, men i høj grad også trænere i Vejle Boldklub.”

Trænerne er retur søndag d. 17. november og fortsætter altså træningen som normalt om mandagen.