U14 Drenge Liga 1 ender som puljevinder

image U14 Drenge Liga 1
09. november 2020 kl. 17:12

Med én kamp igen kan Vejle Boldklubs U14 Drenge Liga 1 hold allerede fejre, at førstepladsen er i hus i den bedste række. Dette er en flot bedrift af drengene og trænerteamet. Samtidig skal det gå meget galt hvis puljens topscorertitel ikke lander hos Kristian "Tonni" Tonnisen, der i skrivende stund har bombet imponerende 16 mål ind i rækkens pt. ni kampe.

Cheftræner Kenneth Ravnborg udtaler til hjemmesiden:

”Vi er glade og stolte over at slutte som 1'er i en Liga 1 med mange dygtige hold og store klubber. I sommers fik vi spillet holdet ind efter en masse svingende præstationer, men fra første sæsonkamp i ligaen, stod truppen snorlige og startede som lyn og torden. Der har stort set ikke været nogle udsving i præstationerne og vi har spillet med et flot udtryk, flydende spil og så har vi været meget afklaret omkring VB's spillestil og de individuelle roller på holdet.

Sidste års U13 team har gjort forarbejdet rigtigt godt og 2007 holdet har været en fornøjelse for os i U14 teamet at arbejde videre med. U14 trænerteamet er i efteråret suppleret op med Waris Faghir, som kommer med en god erfaring som mangeårig akademispiller i VB. Det har givet os mere tid til den enkelte spiller.

Puljesejren er et fint pejlemærke af at vi har set en stor udvikling hos mange spillere på holdet, og ikke bare et par enkelte som man nogle gange ser. Her i efteråret er der rigtigt mange spillere som har taget et større spring hen mod næste niveau, og det har vist sig i flotte præstationer. Holdet har i efteråret flyttet sig mentalt, hvor vi fire gange har vendt en føring til modstanderholdet, til en VB sejr. Denne mentalitet er en vigtig ting at have med i rygsækken.

Vi ser nu frem til en vintersæson med masser af sjove træningskampe, hvor vi har en del kampe med hold vi ikke normalt krydser klinger med. Bl.a. FC Nordsjælland, B93, FC Roskilde og en pokalkamp i Århus mod IF Lyseng.”

Følgende spillere har deltaget i mindst én kamp for U14-holdet i Liga 1 turneringen:

• Aiham Dahche (Future Vejle Klub, Vinding SF)
  • Anton Klaster (Future Vejle Klub, Bredballe IF)
  • Bastian Knudsen (Future Vejle Klubber, VB Moderklubben & Bredballe IF)
  • Emil Barfod (Future Vejle Klub, Hedensted IF)
  • Fimm Na Thiban
  • Jakob Jessen (Future Vejle Klub, Hover IF)
  • Jakob Vejs
  • Jonas Nydam (TopCenter Partnerklub, Erritsø GIF)
  • Jonas Østergaard (Future Vejle Klub, Give Fremad)
  • Kristian Tonnisen (Future Vejle Klub, Bredballe IF)
  • Kristoffer Guldmann
  • Mads Bonde (Future Vejle Klub, Ammitsbøl/Egtved IF)
  • Mads Dueholm
  • Max Jensen (Future Vejle Klub, Give Fremad)
  • Martin Kruse (Future Vejle Klub, Sole IF)
  • Mathias Vedel (Future Vejle Klub, Bredballe IF)
  • Oliver Olsen (Future Vejle Klub, Hedensted IF)
  • Oscar Tran (Future Vejle Klub, VB Moderklubben)
  • Rasmus Lykkegaard
  • Sander Ravn (Future Vejle Klubber, VB Moderklubben & Bredballe IF)
  • Victor Kjærsgaard (Future Vejle Klub, Hedensted IF)

Trænerteam:

• Cheftræner – Kenneth Ravnborg
  • Assistenttræner – Christian Hechmann (Future Vejle Klub, Ammitsbøl/Egtved IF)
  • Assistenttræner – Waris Faghir (Future Vejle Klub, VB Moderklubben)

Holdet spiller efterårets sidste turneringskamp lørdag d. 14/11-20 kl. 11.00 i VB Parken på Ny Kunst (husk at medbringe egen stol, hvis du vil se kampen live).

Næste kamp i pokalturneringen foregår søndag d. 29/11-20 kl. 12.30 på kunstgræsbanen ved Lyseng IF’s anlæg.

Kæmpe stort tillykke til drengene, trænere og alle omkring holdet med puljesejren – flot gået! 😊