U14 Drenge Liga 1 til internationalt elitestævne i Letland

image U14 Drenge Liga 1
15. januar 2020 kl. 19:47

U14 rejser til Riga, Letland igen

I næste uge drager hele U14 Drenge Liga 1 truppen, for anden gang, til det store internationale stævne Riga Cup, i den lettiske hovedstad.

Stævnet foregår i de to nationale indendørs arenaer hvor henholdsvis det lettiske landshold træner og storklubben Riga FC holder til. Store prægtige 11 mands kunstgræsbaner der skåner spillere og trænere fra den hårde baltiske vinterkulde, der i denne vinter dog endnu ikke har ramt hverken Letland eller os i Danmark. Cheftræner for årgangen, Kenneth Ravnborg, ser spændt frem til stævnet, som han også deltog i i 2019 med årgang 2005, da de var U14 Drenge Liga 1.

Stævnet har en god international pallette af deltagende hold, hvor VB er eneste danske deltager i U14 rækken, der desuden tæller hold fra England, Belgien, Rusland, Ukraine, Finland, Norge, Sverige og Estland.

VB er seedet til stævnet og er havnet i pulje med finske VJS, ukrainske Lutsk og scandinaviske NF Academy international.

U14 drengene fra VB kan senere i turneringen løbe ind i den russiske storklub fra Zenit Skt. Petersborg og Premier League klubben Norwich.

Sikkert er det dog at VB spiller en træningskamp mod hjemmeholdet fra Riga FC samme dag som holdet efterfølgende drager hjemad.

VB rejser fra Billund Lufthavn direkte til Riga torsdag d. 23/1. Holdet indlogeres på Hotel Marriot der ligger tæt på den hal hvor VB spiller sine pulje kampe. Alle VB's puljekampe livestreames på Facebook og YouTube.

Der spilles 2 kampe fredag, 2 kampe lørdag, placeringskamp søndag, træningskamp mandag og så drager holdet mod Danmark igen mandag aften d. 27/1.

Vi ønsker holdet god tur og vi håber at det giver nogle uforglemmelige oplevelser med på vejen.

Hele turen har kun kunne lade sig gøre ved hjælp af en meget fornem støtte fra Mr. VB Fonden og et forældresponsorat, så prisen har været overkommelig for alle deltagere.

Program og info hér: http://www.rigacup.lv/winter/tournament/u-14/

StillingU14 Drenge Liga 1 (2006) 11M - forår 2020 • Pulje 602