U19 Drenge Liga 2 er blæst ud af starthullerne

image Cheftræner for U19 Drenge Liga 2 - Lennart Lindsted
25. august 2020 kl. 21:20

Det er en mission. Der er et mål. Det er Liga 1 efter nytåret. Den er den tilgang og målsætning som både cheftræner Lennart Lindsted og truppen har.

De er kommet godt fra land. To ugers træning var hvad der kunne nås inden turneringsstart, men med stor opbakning fra spillere, så er det nu en kendsgerning at holdet er etableret.

Første møde stod på Hedensted IF som udfordrer. En halvsløv start blev vekslet til storsejr på 7-1, og senest måtte FB Fodbold give fortabt mod et stærkt Vejle-mandskab.

Spillerne er først på vej i form, men Lennart Lindsted er fortrøstningsfuld:

”Det er en stor opgave at løse for holdet. Der er pres på, men heldigvis er de helt med ombord og giver den en skalle HVER gang. Alle i truppen bidrager og der er en god og sund konkurrence om pladserne. Det er Vejle-drenge langt de fleste og den fælles mission tiltaler drengene. Jeg glæder mig til at føre holdet i liga1. Det skal der til, for at de her drenge bliver matchet på bedste vis. Jeg kender mange af dem mit hverv som efterskolelærer på Hellebjerg Idrætsefterskole, så mange af spillerne kender mig ligeså. Jeg synes vi er et godt match. Jeg er hamrende ambitiøs og nærværende i træning og kamp. Det skal drengene kunne mærke. Formen kunne være bedre, men den arbejder vi intenst på.”

Næste opgave er hjemme torsdag d. 27. august mod forventeligt rækkens stærkeste modstander fra Bredballe IF. Den spilles i VB Parken, og cheftræner Lennart Lindsted håber på stor opbakning:

”Det er en kæmpe kamp for drengene. Nogle af dem bor selv i Bredballe og kender en stor flok fra mostanderen. Jeg er ret sikker på vi skal ramme topniveau for at hive tre point hjem. Vi glæder os enormt og håber igen på stor opbakning. De første par kampe har været godt besøgt. Det vil løfte indsatsen”.

Kom og støt drengene på torsdag, og se om de bevarer positionen som klassens duks. To sejre i overbevisende stil skal nu sættes på prøve.