Benny Gylling sætter turbo på kvinde-/pigearbejdet

30. maj 2018 kl. 22:30

Benny Gylling, mangeårig fodboldleder og –træner, er tiltrådt som sportslig leder for hele Moderklubben VB. Senest har Gylling været afdelingsleder på herresenior, som de senere år har taget nogle kvantespring både bredde- og niveaumæssigt.

Med sin nye position har Gylling fuld fokus på en optimering af kvinde-/pigesektoren.

”Der har været stort spillerfrafald på kvindesenior de sidste par halvsæsoner med nedrykning til 1. division til følge,” udtaler den sportslige leder. ”Det skal vi have stoppet.”

Gylling er ved at lukke en aftale omkring en ny træner til første kvindesenior efter Jesper Søgaard, som efter syvethalvt års flot arbejde nu forlader posten.

”Samtidig har jeg også gang i samtaler med tidligere VB-spillere, som vi forsøger at få tilbage til klubben,” understreger Benny Gylling.

Målet er også på spindesiden at få VB tilbage til toppen af dansk fodbold.

”Vi skal have et U-18 DM hold hos pigerne, og VB skal i det hele taget være områdets førende klub hos piger/kvinder. Vi får støtte fra VIES, Campus og forhåbentlig om kort tid også Vejle Kommune,” slutter den ambitiøse Gylling.