Ny formand for bestyrelsen

Malte Skau
30. august 2019 kl. 10:30

Tirsdag d. 27/08-19 var der generalforsamling hos Vejle Boldklub - Moderklubben. Som vanligt var det kamprekordholderen med 509 tællende førsteholdskampe, advokat Gert Eg, der holdt dirigentstokken og styrede dagsordenen, mens Hans Jørgen Lund førte til referat.

Første punkt på dagsordenen var formandens beretning ved Knud Engedal. Denne beretning var samtidig Knuds sidste som formand, da han ikke stillede op til genvalg hos bestyrelsen. Der skal lyde en stor TAK til Knud for alt det arbejde, han har lagt igennem sine år i bestyrelsen.

Selve regnskabet var mere end godkendt, da Jakob Thygesen fra bestyrelsen gennemgik tallene over for de fremmødte og viste et solidt sort tal på bundlinjen i form at et overskud på ca. 300.000 kr.

Thomas Foged, der har siddet i bestyrelsen det seneste år, blev herefter valgt til ny formand for bestyrelsen. Den nye formand, Thomas, holdt derefter en pæn tale til den afgående formand.

Udover Knud Engedal, trådte Lars Skovgård ligeledes ud af bestyrelsen, da han i heller ikke ønskede at genopstille. Lars skal have stor TAK for sit arbejde, hvor bl.a. VB Cup har været en af hans mærkesager.

Henriette Eskildsen var på valg, genopstillede og blev genvalgt.

Eneste nyvalg til bestyrelsen var Malte Skau. Malte er også engageret i VB som chefscout for U10-U14 drenge, ligesom han har været træner for flere forskellige årgangen gennem årene, og nu også hjælper til på datteren Claras U6-U8 pigehold. I bestyrelsen skal Malte i første omgang arbejde med at få nogle events stablet på benene i VB Parken, og bliver derudover tovholder på kommunikationen.

Annette Kruse fortsætter som suppleant til bestyrelsen. Valg af revisor samt suppleant for revisor er uændret.

Der var ingen indkomne forslag til generalforsamlingen, som forløb i god ro og orden. Aftenen blev afsluttet med en øl eller sodavand til de fremmødte.

Bestyrelsen efter generalforsamlingen ser nu således ud:

Læs også Vejle Amts Folkeblads beretning om generalforsamlingen:

Billedkilde: Vejle Amts Folkeblad