Nyt fra bestyrelsen

09. maj 2019 kl. 12:15

Der har været afholdt bestyrelsesmøde d. 7. maj. Bestyrelsen vil - som et nyt tiltag - fremadrettet orientere omkring de væsentligste emner på dagsordenen, så der er bedre mulighed for at følge med i bestyrelsens arbejde.

Vedligehold af kunstbaner

Det er vigtigt, at vi kan vedligeholde vores kunstgræsbaner optimalt, så de holder bedst muligt. Derfor er der investeret i en ny traktor samt tilbehør. Det er vigtigt, at mål sættes på plads efter træning.

Ny sponsoransvarlig

Bestyrelsen har indgået aftale med Jens Møller omkring salg af sponsorater. Jens er ikke helt ukendt med opgaven, da han gennem en årrække har været manden bag salget af reklamer til årbogen. Som mange har bemærket, har Jens allerede indgået en lang række aftaler omkring bandesponsorater til stor gavn for klubben.

Jens er derfor nu VB´s primære kontaktperson omkring sponsorater. Dog er forældresponsorater til dragter mv. undtaget - her skal der stadig rettes kontakt til Thomas Foged fra bestyrelsen.

Jens kan kontaktes på jens-moller@mail.dk eller 3115 1510

Ny samarbejdsaftale

En af hjørnestenene i VB Moderklubben er samarbejdsaftalen med VB Alliancen A/S. Samarbejdsaftalen indeholder en lang række rammer og aftaler omkring økonomi, talentudvikling, licenskrav, organisation mv. Den gamle samarbejdsaftale blev lavet i 2008 og revideret i 2014. Derfor var tiden inde til at lave en ny aftale, som i højere grad afspejler de nutidige krav og ønsker omkring talentudvikling og støtter samarbejdet mellem moderklub og elite i øvrigt.

Der har været afholdt en række møder med Henrik Tønder og Steen Thychosen fra VB Alliancen omkring en ny aftale. Møderne er foregået i en meget positiv ånd, og med et stort ønske fra alle parter om at styrke VB via samarbejde, og ikke mindst fremstå som én samlet klub fra de yngste medlemmer og op til Superligaholdet.

En ny aftale er derfor blevet indgået og underskrevet.

Der arbejdes på udbygning af VB Parken

En konsekvens af det styrkede samarbejde mellem moderklubben og VB Alliancen er også, at Superliga-holdet nu permanent træner i VB Parken. Desværre er VB Parkens omklædningsfaciliteter og kontorlokaler ikke dimensionerede til også at indeholde hele det professionelle set-up.

Derfor samarbejdes der omkring en tilbygning i VB Parken, som har til hensigt at samle hele VB på én matrikel i det daglige. Der har derfor været kontakt til Vejle Kommune omkring udvidelsesmuligheder, og der er efterfølgende afsendt et oplæg med tegninger og økonomi som Vejle Kommune nu skal behandle.

Bestyrelsen skal have ny formand

Bestyrelsens formand gennem de seneste 5 år, Knud Engedal, har meddelt bestyrelsen, at han stopper i bestyrelsen til generalforsamlingen i august. Der skal derfor findes en ny formand, og bestyrelsen vil frem mod generalforsamlingen arbejde på at finde en kandidat, som generalforsamlingen evt. kan vælge som ny formand.

Selvom Knud ikke er helt stoppet endnu, vil bestyrelsen gerne takke Knud for en stor indsats gennem de seneste 5 år, hvor klubben har udviklet sig rigtigt meget.