Præcisering omkring kvinde-/pigefodbolden i Vejle Boldklub

10. januar 2018 kl. 20:54

Det er desværre kommet klubbens ledelse for øre, at der florerer rygter internt i klubben omkring klubbens satsning på kvinde- og pigefodbolden.

Rygterne går kort og godt på, at klubben ønsker at neddrosle satsningen både sportsligt og økonomisk, men dette er absolut ikke tilfældet, og vi kan kun på det kraftigste dementere de rygter man måtte høre i og omkring klubben.

Hvor og hvem der har startet disse rygter forsøger vi i skrivende stund at få klarlagt, idet det mildest talt er dræbende for det pågående arbejde omkring styrkelsen af setup’et omkring hele kvinde/pige sektoren, hvis vores egne medlemmer begynder at tvivle på opbakningen i klubbens ledelse.

Om alt dette kommer i kølvandet af at vores 3F liga hold ikke klarede skærene for at kunne kvalificere sig til forårets slutspil, og i stedet skal kæmpe for overlevelse i kvalifikationsspillet, skal være usagt. Det er dog vigtigt at pointere, at vi sportsligt ønsker at bibeholde det samme setup, som hvis der skulle spilles om medaljer. Klubben har fortsat aftale med Jesper Søgaard frem til sommeren 2018, og begge parter er indstillet på at opfylde denne aftale. Spillersituationen er endnu uafklaret, men vi har desværre allerede nu fået melding om afgang fra en del rutinerede spillere, hvilket så derimod giver plads til klubbens yngre kræfter. Der pågår pt. et arbejde i kulisserne for at få stablet en slagkraftig trup på benene til forårets kvalifikationsspil, så klubben kan bibeholde sin status i landets fornemmeste kvinderække.

På ungdomssiden bliver der også arbejdet ihærdigt for at forbedre træningsmiljøet. Til vores U18 hold er det lykkedes at få lavet en aftale med Patrick Hornsey, som tiltræder som assistent for Steffen ”Emmer” Mikkelsen. De skal i fællesskab sikre at højne niveauet på vores stødt voksende U18 årgang, hvilket vi ser meget frem til at følge i fremtiden.

På klubbens U16 hold er det lykkedes at tilknytte et nyt trænerteam bestående af Troels Hausnap Hansen og Ryan Jørgensen. De arbejder allerede hårdt på at forbedre hele setup’et omkring årgangen, hvor det i første omgang gælder om at tiltrække og fastholde spillere. Et arbejde som vi forventer os rigtigt meget af, og som vil være med til at lukke det hul i årgangene, som vi desværre har haft i en årrække. Viser det sig at tilgangen bliver større end forventet, så ligger der implicit i planen at forsøge at oprette et U15 8-mands hold.

I tilknytning til setup’et omkring vores ældste årgange er det lykkes at tilknytte Kathrine Terp som konsulent. Hendes rolle kommer primært til at bestå i at hjælpe spillerne uden for banen i forhold til holdenes trivsel, herunder koordinering af spillerudvalg.

Fra U13 og ned til vores yngste medlemmer koordineres alt det sportslige fortsat af Troels Troelsen, som efterhånden har fået samlet et slagkraftigt trænerteam, som motiverer og dygtiggør vores fremtidige talenter, så fødekæden bibeholdes.

Skulle der være spørgsmål til ovenstående er man mere end velkommen til at tage kontakt til klubbens ledelse.

På bestyrelsens vegne

Jakob Thygesen