VB praktikanter og perspektivering til U16 spil

image VB Parken hvor Lasse Mangor og Casper Vand var i praktik
Lasse Mangor
13. januar 2020 kl. 19:49

Lasse Mangor og Casper Vand fra Vejle Boldklubs U16 Drenge Liga 1 hold var i slutningen af 2019 i praktik i klubben - læs her om deres beretning:

At være VB praktikant

Det at have været VB praktikant i en uge har været spændende, på den måde jeg skulle følge med i hvad hver især, af træner/koordinater osv. laver. Man tror ofte at fuldtidstrænere bare træner sine drenge nogle gange om ugen og det er det, men i denne uge har jeg fundet ud af, at der er meget mere bagved, end man lige tror. Eksempelvis holder de øje med spillere og tænker meget på hvordan man udvikler sit hold bedst. De studerer deres spillere enkeltvis og fortæller dem hvad de skal arbejde på og hvad de er gode til og meget mere. Casper og jeg lavede en masse praktiske ting og hjalp Torben som er servicekoordinator. Ellers har vi haft det godt og der har været styr på det, det bedste tidspunkt i praktikugen var når vi skulle hen at spise på stationen med de andre 1. holdsspillere.

Hvordan er det at spille U16?

Som U16 spiller er det sjovt at være med til træning hver eneste gang. Det at skulle koncentrere sig i spillet og have det sjovt efter, synes jeg egentlig vi har meget styr på. Nogle gange kan man sagtens mærke, når der er nogle der går lidt ekstra til hinanden - men det synes jeg er en del af det sjove ved at spille i VB U16. Jeg kan mærke, at vi elsker når det lykkedes for os, når vi vinder eller har fået noget af vide og at vi så gør det. Vi har et stærkt fællesskab især i omklædningsrummet har vi det altid sjovt med hinanden, der er altid godt humør når man træder ind af de første døre i VB Parken.