Cheftræner for U19 Drenge Liga 1, Johnny Jungquist, modtager UEFA A-trænerlicens

image Johnny Jungquist da han som træner tilbage i 2017 var med til at vinde DM sølv for U21 hold
21. marts 2021 kl. 20:16

Et meget specielt år er efterhånden gået for klubbens U19 Drenge Liga 1 træner, Johnny Jungquist. For udover at hverdagen har været fyldt med Corona, arbejde, familie og fodbold, så har der været en del ekstra opgaver bestående af praktiske eksamener, dommer-eksamen, fysiologiske tests, en 44-siders analyseopgave samt en gennemgang af en tilfældig case.

Opremsningen i indledningen er, hvad han har måttet igennem for at nå så langt.

Tirsdag d. 16/03 var kulminationen på et ét-års kursusforløb og 3 måneders udsættelse af eksamen pga. corona, hvor Johnny udover regelmæssig undervisning og god sparring også har bestået både et projekt ”den gode afslutter”. I den opgave er der særlig fokus på angriberne i moderne fodbold samt en case om omstillinger DE/VI.

Dette betyder, at han netop har modtaget DBU og UEFA's A-licens træneruddannelse. Med A-licensen åbner der sig nye muligheder udover den erfaring samt praktik og erfaring, der er fulgt med.
Det eneste højere er P-licensen, som giver mulighed for bl.a. at være cheftræner for Superligaen. Og den skal selvfølgelig også i hus på et tidspunkt, fortæller Johnny:

“Det går jeg 100 procent efter, jeg kan jo lige så godt gøre det helt færdig. Men der går nok noget tid før det bliver en realitet. Det sidste år har dette kursus taget en del ressourcer, men jeg har lært en masse, og nu glæder jeg mig rigtig meget til at komme i gang med forårssæsonen og komme ud på træningsbanen med mine drenge, så min nye viden og mine ekstra ressourcer kan bruges i hverdagen sammen med spillerne på Vejle Boldklubs U19 LIGA1 hold.”

Klubben ønsker et stort tillykke :-)

U19 Drenge Liga 1 starter turneringen lørdag d. 10/04-21 på udebane mod VSK Aarhus.