Nikolaj Søgaard til Vejle Boldklub, både som spiller for serie 1 og træner for U19 Liga 1.

28. december 2022 kl. 15:38

Nikolaj Søgaard har efter mange sæsoner valgt at komme til Vejle Boldklub som ass. for U19 Liga 1 drengene og samtidig spille for moderklubbens førstehold. Nikolaj bliver trænings ansvarlig for U19 3 gange om ugen for U19 liga, hvor han samtidig vil være en spillende del af trænerteamet Brian Rasmussen og Oliver Thychosen omkring serie 1 holdet.

Dette kan lade sig gøre, fordi U19 træner samme tid og bane som herresenior førstehold. Vi søger stadigvæk efter en træner mere til U19 drengene, fordi Vejle Boldklub vil gerne blive i Liga 1 hvert år. Derfor vælger vi at opgradere på niveauet omkring dette hold. Benny Gylling fortsætter som med kampansvarlig for holdet indtil der findes en cheftræner for drengene.

Lidt om Nikolaj Søgaard:

Nikolaj Søgaard er 28 år, og har en lang karriere med sig på divisions og DS niveau. Nikolaj vil gerne begynde at snuse til trænergerningen, og derfor er dette en perfekt begyndelse for både for Nikolaj og Vejle Boldklub.

Nikolaj har slået sine folder i følgende klubber, Middelfart BK, Odder IGF, Kolding Boldklub, FC Djursland og senest Hedensted IF, med omkring 60 divisions kampå og mere end 200 DS kampe. Vi synes det er lidt af et scoop for vores setup omkring U19 liga 1 og serie 1 holdet.

Nikolaj udtaler selv:

Vejle Boldklub er i gang med et spændende projekt omkring U19 og senior, som de virkelig viser at de vil 100%. De har lavet nye tiltag, der viser at de virkelig har ambitioner om at blive i liga 1 med U19 og vejen mod DS. Jeg synes at sammensætningen med Brian Rasmussen som cheftræner, Oliver og jeg som henholdsvis ass. og spillende ass./U19 trænings ansvarlig ser rigtig spændende ud. Oliver har erfaringer fra højeste hylde i DK, hvor jeg har erfaring fra hylden under - med kombinationen af 2 forholdsvis unge trænere, der hver især har prøvet lidt af hvert, kan vi bidrage med en masse til de unge spillere i de to trupper. Jeg ser virkelig frem til at spille i den røde trøje og hjælpe unge spillere på vej.

Vi byder Nikolaj Søgaard velkommen og ser frem til nogle fantastiske år, og det er klart en styrkelse af vores træner setup på U19/senior niveau, udtaler Sportschef for moderklubben Benny Gylling.

U19 Liga 1 og senior starter op Lørdag d.14/1 kl.13.00 omklædt med efterfølgende møde og suppe.

Har du lyst til at prøve kræfter med U19 Liga 1 eller senior bold i Vejle Boldklub er du velkommen til at tage fat i os.

Sportschef moderklubben Benny Gylling - 26167449

Brian Rasmussen - cheftræner Serie 1 - 24203035