Ny trænerduo klar for serie 2 - herrer

image Benjamin Debel & Kim Hansen
27. juni 2019 kl. 21:06

Det er et par kendte ansigter i VB, som overtager 1. herreholdet i serie 2 efter sommerferien. Kim Hansen og Benjamin Debel har begge tidligere haft forskellige funktioner i VB, og er nu klar til at prøve kræfter med 1. holdet i serie 2. Og det er en opgave, de ser frem til:

”Serie 2 holdet er et ungt hold, og bredden i truppen er god. Holdet får tilgang af 5-6 spillere, der bliver seniorer, og vi har et talentfuldt u19 liga 1 hold, som også kan komme til at snuse til seniorfodbold.

Og vi har flere henvendelser fra spiller udefra, der gerne vil prøvetræne med holdet i opstarten, hvor der allerede nu er aftalt flere træningskampe.”

Det er trænerduoens klare målsætning, at holdet hurtigt skal retur til serie 1.

Lidt fakta om trænerne:

Kim Hansen, 49 år.

Kim har trænet ungdomsfodbold i 14 år - de fleste af dem i Vejle Boldklub, men har dog også været omkring Kolding IF & Hedensted et par år.

Kim har vært assistent træner på flere af klubbens senior hold, senest på serie 3 i efteråret 2018, sideløbende med han trænede u19 liga 1.

Kim har DBU´s B1 kursus og en masse fodbold & træner erfaring med sig.

Benjamin Debel, 20 år.

Benjamin har selv spillet elitefodbold i Vejle Boldklub, Kolding IF & Fredericia, og har gået på elitelinjen på Nørremarkskolen.

Benjamin vendte tilbage til Vejle Boldklub, som første års U19, hvor han spillede 2 sæsoner.

I sæsonen 2017-2018 trænede Benjamin samtidig U16-2, og i efteråret 2018 rykkede han op på U19 liga 1, hvor han sammen med Kim Hansen blev cheftræner.

Benjamin har DBU´s B1 & B2 kursus og får B3 i løbet af efteråret 2019.

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål, eller gerne vil høre nærmere, er du velkommen til at kontakte:

Benjamin Debel 31392873

Kim Hansen 28192873

VB ønsker den nye trænerduo held og lykke med udfordringerne.