Ny cheftræner til Kvindesenior 2. Division

04. november 2021 kl. 19:50

Ny cheftræner til det bedste kvindehold:

Søren Peter Hansen har leveret varen som cheftræner for 2. divisionsholdet i Vejle Boldklub. Klubbens bedste kvindehold er rykket op i 2. division, og selvom pointhøsten i efteråret har været få af slagen, så er holdet også med i 2. division i foråret.
Her er der en ny mand ved roret, da Søren Peter Hansen har valgt at sige stop i klubben.
Den nye mand har tidligere huseret i Vejle Boldklub. Jørgen "Tand" Sørensen er den nye cheftræner, og han glæder sig enormt meget til udfordringen:

"Jeg ser frem til at være med til at fortsætte den udvikling som VB er i gang med. Der er et spændende setup omkring pige/kvinde afdelingen som gør, at jeg gerne vil være en del af dette spændende projekt. Jeg har haft en super dialog med Lennart Lindsted, som var meget tydelig om hvor VB skal hen. Og derfra var det nemt at takke ja til jobbet som cheftræner.
Jeg glæder mig til at trække i arbejdstøjet i det nye år og komme ud på banen med spillerne og sammen med hele trænerteamet nørde med spillestil og spillerudvikling."

Sportslig ansvarlig Lennart Lindsted er også en tilfreds mand:

"I Jørgen "Tand" Sørensen får vi en dedikeret mand til posten. Han er ydmyg omkring opgaven, og har fra første snak været det mest interessante emne. Jeg er derfor rigtig tilfreds med, at aftalen nu er faldet på plads. Jeg ser frem til et spændende samarbejde. Udover det trænerfaglige har Jørgen Tand Sørensen også gode relationelle kompetencer, så jeg ved vi får et godt miljø omkring setuppet på holdet".

Jørgen "Tand" Sørensen nævner desuden følgende, når snakken falder på klubben og de øvrige trænere/ledere:

"Jeg ser frem til at samarbejde med de andre trænere i klubben og udvikle vores trænings og kampmiljø samt sætte fokus på en fælles vej. Vi skal være en attraktiv klub på alle niveauer, som betyder at alle har et ansvar for udviklingen og at vi skal arbejde hen imod de fælles mål som er sat fra klubbens side".

Jørgen "Tand" Sørensen er 56 år og bor i Jelling. Han er til daglig institutionsleder i Horsens.
Han kommer fra et job som Head of Coaching i FC Horsens med ansvar for udvikling og faglig sparring fra U13 til senior på pigesiden.

Han er DBU instruktør og har A-Licens.

Velkommen til Vejle Boldklub.