Ny målmandstræner i Vejle Boldklubs kvindeafdeling

02. august 2021 kl. 19:57

Svend Drejer, 60 år gammel og bosiddende i Herning.

"Jeg har de sidste 5 år været målmandstræner hos Tjørring IF Fodbold. Desuden har jeg trænet i Silkeborg IF Q og Kolding Q i perioden. Jeg har trænet både bredde og elite (Piger og drenge) og har arbejdet med årgangene U10 til U19 (U18 DM), Kvinde liga samt DS Herrer. Desuden har jeg haft nogle ”specialforløb” efter aftale."

Den nye målmandstræner har følgende motto:

"Vi træner ikke for sjov, vi træner for at blive bedre. Men det gør ikke noget hvis vi har det sjovt undervejs"

Svend har M2 licens (Målmandstræner), UEFA B2 licens (træner) og Talent-ID 1+2. Derudover er Svend formand for DBU Jyllands Kvindeseniorgruppe.

Sportslig ansvarlig pige/kvinde Vejle Boldklub Lennart Lindsted, udtaler følgende om ansættelse af Svend Drejer:

"Jeg ved, at vi tilknytter endnu en dygtig kapacitet til teamet i Vejle Boldklub da Svend er meget dedikeret til de opgaver han skal løse. Svend vil arbejde med senior-keeperne samt U-18. Dem skal han udvikle til at være endnu mere kampafgørende”.

Svend udtaler som det sidste:

" Da Lennart spurgte om jeg kunne træde til, indtil en mere permanent løsning var klar, sagde jeg straks ja, selv om min kalender er godt booket op, Jeg glæder mig meget til at arbejde med Vejle Boldklubs dygtige kvindekeepere og forhåbentlig bidrage til deres videreudvikling”.

Svend Drejer starter sin gerning i Vejle Boldklub 17/8-2020 og har foreløbig lavet en aftale frem til årsskiftet.