Oprykning til 2. Division for kvindeseniors førstehold

image Søren Peter Hansen - cheftræner for holdet, der netop er rykket op i 2. division
29. juni 2021 kl. 17:39

Vejles bedste kvinder er tilbage i divisionerne

Det er efterhånden en håndfuld år siden, at det bedste kvindelige hold i Vejle Boldklub har stiftet bekendtskab med divisionsfodbold. Klubben har tidligere været en magtfaktor i kvindefodbold, men af mange grunde har den været sendt til tælling.

Et efterår i kvindeserie vest med mange nederlag og frustration, ja det er nu vendt til masser af sejre og en fantastisk oprykning til den nye 2. division. Det vækker enorm stor glæde hos den sportslige ansvarlige, Lennart Lindsted:

"Det har jo været et helt forrygende forår. Et af mine egne personlige delmål var at føre VB tilbage i divisionerne. Der er sket en god udvikling med holdet, og det kulminerer med en sejr i playoff-kampen mod FC Thy/Thisted. Pigerne føler sig igen prioriteret, og med cheftræner Søren Peter Hansen som en markant figur, så har holdet gennemlevet en decideret forvandling. Truppen har været smal, men er rykket sammen i bussen. Det gør mig både glad og stolt, at vi efter ferien nu skal stifte bekendtskab med divisionerne."

Sommeren skal nu bruges til at styrke truppen, så der venter en travl periode:

"Vi har nogle spillere der stopper, da andre byer kalder på deres fodboldmæssige kvaliteter, men ligeså spillere der skal studere i enten Århus eller København. Derfor skal jeg selvsagt på kig efter spillere til truppen. Både til startformationen, men ligeledes til bredden. Jeg håber divisionsfodbolden kan trække spillere til af sig selv, men ellers er det en af mine interesser henover sommeren."

Stort tillykke til spillere, trænere og ledere omkring holdet.

Til mulige nye spillere, så bedes i sende en mail til ll@vejleboldklub.dk

Træningen starter op igen i uge 30.