Træningslejr for 2. Division på Club La Santa

04. februar 2023 kl. 13:20

27 jan 2023 kl 07.30 tog 18 spillere og 3 ledere fra VB 2 div. på træningslejr på Club La Santa - Lanzarote. Forventningerne var høje - vi skulle væk fra det kolde nord og syd på til varme himmelstrøg. Og vi må bare sige at Club La Santa ikke skuffer. Der ventede os en dejlig varm uge, dog med lidt regn på første dagen – men vi fik sol på næsten og kunne træne på græs i shorts og t-shirt. Club La Santa er et sandt sports mekka med over 60 forskellige sportsgrene, så der er noget for alle.

Pigerne boede 6 og 6 og skulle selv sørge for at lave morgen- og middagsmad alle dage, plus enkelte dage også aftensmad - de øvrige aftener spiste vi på restaurant. Tak til alle vores sponsorer på denne tur som sponsorerede alt mad på turen – både på værelserne og restauranterne.

Vi havde planlagt det meste hjemmefra, men lave små justeringen alt efter pigernes tilstand og humør. Der var fodboldtræning om formiddagen med løbemønstre, taktisk og teknisk træning. Efter træningen fulgte enten styrketræning eller andre sportsgrene som styrkede sammenholdet. Vi kørte på med fuld program hver eneste dag og pigerne var utrættelige. Var de ikke lige til spillersamtale eller individuel træning så havde de nogle fritimer hvor de selv var i gang med noget. Vores program bestod ud over fodbold træning af: Padeltennis, Crossfit, Klatrevæg, Strech & relax, Bodypump, Beachvolley, Trampolinfitness, Mountainbike tur, Five-a-side fodbold, morgengymnastik og udover dette så blev der svømmet/badet, slikket sol, prøvet padelboard, tennis mm.

Tusind tak for en skøn tur med mange gode indtryk og grin.

Finn, Christina, Jørgen