Ny ass. til U18 Piger og kampansvarlig for U16 piger.

08. januar 2023 kl. 18:26

Vi er glade for at vi kan præsentere endnu en træner til pige afdelingen.

Kim Kristensen skal være assistent for U18 og kampansvarlig for U16. Kim kommer fra tidligere træner jobs på pige siden i og omkring Esbjerg, har på det seneste trænet senior kvinder i Fredericia.

Sportschef Benny Gylling udtaler:

Vi forsøger hele tiden at finde profiler, som på den ene eller anden måde kan være med til at udvikle miljøet på pige siden i Vejle Boldklub. Jeg har snakket med Kim nogle gange om hvordan Kim kunne passe ind i Vejle Boldklub nu og her. Vi er i første omgang blevet enig om at Kim skal være bindeleddet mellem U18 og U16, så vi kan fastholde pigerne som rykker op som U18 til sommer. Kim har foruden det sportslige en masse andre ting kan bidrage med på sigt, men i første omgang er det det sportslige Kim skal koncentrere sig om.

Lidt om Kim Kristensen:

Kim er 45 år, og bor pt. i Esbjerg, men flytter til Fredericia ultimo Marts. Kim har B-Licens og har opdateret uddannelsen løbende og senest med DBU kurset "Få succes med pigernes træningsmiljø".

Min motivation for at søge jobbet i Vejle Boldklub, var at klubben er i gang med at opbygge og udvikle et miljø der efter planen skal være blande di bedste inden for 2-3 år. Derfor glæder jeg mig meget til at starte i uge 2.

Vi byder Kim velkommen, og glæder os til samarbejdet.

Benny Gylling

Sportschef