Sole IF og Vejle Boldklub i første officielle klub samarbejde på pigesiden.

23. oktober 2022 kl. 20:17

Vejle Boldklub har besluttet sig for at vil være dygtigere på pige fodbolden.

Der er fra bestyrelsens side nikket ja til, at vi skal forsøge at skabe et så godt miljø som muligt på pigesiden.

Det betyder, at vi vil skabe et miljø, hvor vi kigger meget nøje efter "DBU's licens manual", men ikke at vi går efter licens, som jo også tidligst kan opnås til sommeren 2025, mod et budget på 1,5 millioner.

Vi vil som klub arbejde efter de krav der er krævet fra DBU i licens manualen, men kun i det omfang vi har ressourcer og økonomi til.

Vi vil tage det punkt for punkt, opgradere i takt med at vi får tilknytte de trænere og leder mm. som kan være med til at løfte så stor en opgave som det er, at blive en pige licens klub.

Det betyder at vores 26 samarbejdsklubber nu kan få deres piger igennem det vi kalder "forløbstræning", hvor VB vil være med til at udvikle pigerne i samarbejde med vores samarbejdsklubber. Samarbejdsaftalen som er lavet med de 26 klubber gælder både for drenge og piger, så den laves der ikke om på.

Alt dette er allerede sat i gang med første henvendelse fra Sole IF, som har 3 dygtige piger der over de næste 3-4 måneder(september til december) skal med i forløbstræningen omkring vores U13-14 pigehold. Indtil videre skal de træne i VB en gang om ugen, og i Sole IF 2 gange om ugen.

Vi vil så i samarbejde med Trænerne fra Sole IF og VB træner Troels Troelsen, vurdere pigerne og mulighederne efter jul.

Formålet er at udvikle pigerne i fælles samarbejde med klubberne, samtidig med at de træner og spiller kampe i deres respektive klubber, som i dette tilfælde er Sole IF.

Sportschef Benny Gylling udtaler: "det er en enestående mulighed for at fremme mulighederne for pige spillerne i og omkring Vejle. Jeg kan yderlig fortælle, at der er to pige klubber mere i støbeskeen. Det er dejligt at vi endelig kan begynde at samarbejde med udviklingen af pige spillere i Vejle"

Fra venstre Sole IF formand Jesper Hansen, Sportschef Vejle Boldklub Benny Gylling, Silje Due (position 10'er), Freja Elisabeth Hansen (position angriber), Sidsel Elisabeth Hansen (position 6'er eller 8'er)

Vi vil løbende informere omkring udviklingen af vores miljø og tilbud i Vejle Boldklub, så der måske er flere pige spillere vi kan hjælpe på vej.

Skulle der være andre klubber/trænere/spillere der er interesseret i at høre mere om denne enestående mulighed vi er i gang med for pige spillere, så er man meget velkommen til at kontakte sportschef Benny Gylling.

Dejligt at se samarbejdet starter allerede inden man går ind i klubhuset :-)

Kontaktinfo:

Mail: bg@vejleboldklub.dk