U18 Piger får ny cheftræner.

17. december 2022 kl. 09:28

Det er med stor glæde at vi har ansat Mikkel Andersen som cheftræner for U18 piger.

Mikkel har fået en lang aftale frem til 30/6 2025, for at kunne skabe noget kontinuerligt i U18 afdelingen.

Mikkel passer perfekt ind i vores nye målsætning om at udvikle kvinde/pigeafdelingen i Vejle Boldklub til et miljø på øverste hylde i kvinde/pige kvindefodbold. Vi vil i Vejle Boldklub op og matche tilbuddet til pigespillere på højere niveau. Vi tror på at når tilbud og miljø går op, så følger det sportslige niveau med. Mikkel kommer samtidig til at hænge meget sammen med vores 2 div. og vores store samarbejde som vi har med Vejle Idræts Efterskole(VIES)

Lidt om Mikkel.

Jeg er 25 år og til dagligt studerer jeg til skolelærer, hvor jeg har en stor ambition om at kombinere min faglighed fra fodbolden i et fremtidigt arbejde.

Jeg ser mig selv som en “fodbold-nørd”. Jeg elsker at have fokus på de små detaljer i mine analyser af spillere og kampe. Jeg tror på, at det er netop dem, der gør forskellen på en seriespiller og en landsholdsspiller!

Jeg har trænet alt fra u14 til u17 på eliteplan i både FC Fredericia og Middelfart BK, samt på breddeplan i Erritsø, hvor jeg selv startede som lille.

Jeg glæder mig rigtig meget til at starte i Vejle Boldklub. Det talentarbejde klubben har leveret på drengesiden er helt fænomenalt, og jeg ser meget frem til at fremme talentudviklingen på pigesiden også!

Vi glæder os til samarbejdet, og ser frem til opstarten d.5/1 kl.19.00 for både U18 og 2 division.

Nogen spørgsmål til ovenstående, så kontakt mig gerne.

Benny Gylling

bg@vejleboldklub.dk