U18-pigerne får ny mand ved roret

03. december 2021 kl. 07:17

U18-pigerne får ny mand ved roret

Det har været et skørt halvår for vores ellers dygtige U18-piger. Holdet har ikke spillet mange kampe, men nu er der lys for enden af tunnelen. Kenneth Bojsen er den nye mand ved roret, og det er en træner med stort kendskab til pigefodbolden.

Kenneth ser naturligvis frem til opgaven:

”Jeg elsker den energi som et fodboldhold har. Der er for mig ikke noget bedre end at komme på træningsbanen efter en lang arbejdsdag og mærke glæden til fodbolden hos spillerne. Det er så fedt, når spillerne vil yde det maksimale til træning”.

Lennart Lindsted, sportslig ansvarlig i Vejle Boldklub, glæder sig også til at U18-kampe i VB-parken igen:

”Det bliver` fantastisk for både pigerne, klubben og ikke mindst at få gang i årgangen. Det er også fedt, at Kenneth har sagt ja til udfordringen med at få U18-årgangen i gang. Det ligner at der vil være en stor flok piger til at kæmpe om pladserne”.

Kenneth har stor erfaring fra trænerverdenen, og han har senest været med omkring U16-pigerne i KoldingQ (KIF):

”Jeg har trænet hold i kvindeserie vest, U16 og U15 piger i KoldingQ, Herre serie 1, U19, U17 og U16 drenge i Kolding og Middelfart. Jeg træner lige nu i KoldingQ, hvor jeg arbejder med både U15 og U16 holdene”.

Kenneth er 52 år gammel, bor i Bramdrupdam ved Kolding. Han er gift med Iben og har 2 børn, der er flyttet hjemme fra. Derfor er der tid til masser at fodbold.

Kenneth synes heller ikke det var svært at sige ja til udfordringen:

”Jeg synes projektet i Vejle lyder enormt spændende. VB har et godt pige-setup og jeg vil gerne være med på den positive rejse, som klubben sigter efter. Jeg glæder mig til det nye år”.