U6-U7 Piger vandt alle tre kampe til første DBU-runde

24. august 2019 kl. 21:15

Lørdag d. 24/08-19 var Vejle Boldklubs yngste piger på besøg hos FC Horsens, der var vært for første runde af DBUJyllands U7 pigerække. Her bød programmet på tre 3-mandskampe á 10 minutters varighed hver.

Græsset var grønt, himlen var blå og vinden var forsvundet: så det var dejlige rammer at spille fodbold i denne dag. Spilleglæden og sammenholdet var også i top hos pigerne, der gav den gas i alle tre kampe. Det gjorde de så godt, at det blev til tre ud af tre sejre – virkelig flot gået, piger!

Følgende friske fodboldtøser udgjorde truppen på dagen:

• Carla Tornbjerg (U7)
  • Clara Skau (U6)
  • Freja Linderoth (U7)
  • Silje Vilholm Gertz (U7)

Træner: Malte Skau

Dagens ”Fidusbamse” gik til Silje, der under en af kampene blev så tørstig, at hun spurtede ud af banen, fandt en tår vand i sin drikkedunk også skyndte sig hurtigt ind på banen igen og spillede videre, uden at man næsten nåede at lægge mærke til hendes kortvarige fravær :-)

De tre kampe blev spillet mod Ry Fodbold, hjemmeholdet FC Horsens samt Uldum IF. Det var gode kampe alle sammen, og der skal lyde ros til alle pigerne som deltog på dagen.

Der var debut til både Carla Tornbjerg og Silje Vilhom Gertz.

VB vs. Ry Fodbold 3-1

FC Horsens vs. VB 1-3

Uldum IF vs. VB 4-5

Vejle Boldklubs U7 Piger spiller allerede igen søndag d. 25/08-19, hvor man kan møde op til Pandekage Cup i Holsted og opleve pigernes fodboldfærdigheder.

U8 Pigerne fra VB spiller første runde i DBUJyllands U8 pigerække sammen dag i Seest.