U6-U7 Piger vandt deres pulje i drengerækken til Pandekage Cup i Holsted

31. august 2019 kl. 08:31

Søndag d. 25/08-19 var Vejle Boldklubs yngste piger afsted til det store børnestævne Pandekage Cup i Holsted. Udover at stævnet er berømt for at levere 10.000 pandekager på selve stævnedagen, så er det fyldt til bristepunktet med små fodboldspillere. Dog med en overvægt på drengehold, hvilket også gjorde, at der ikke var nok pigehold i U7 – derfor blev pigerne tilbudt at spille med i U6-drengerækken. Jf. DBUs holdninger og regler, er det normal praksis, at pigerne kan spille mod drengehold der er ét år yngre.

Der var 28 grader i skyggen denne eftermiddag, så der var sved på panden hos pigerne allerede under opvarmningen! Første kamp var mod Esbjerg FB – der var ingen slinger i valsen og pigerne kørte stille og roligt første sejr hjem. Efter en lille pause blev det Ødis FS’ tur til at møde pigerne; igen var pigerne parat fra start og landede en sikker sejr. I næste kamp fik pigerne dog noget at se til – Hatting/Torsted IF gik til vaflerne og pigerne kunne her virkelig mærke forskel ift. at spille med i drengerække. Det blev en hård fight og to stolpeskud fra pigerne, som måtte gå målløse fra kampen efter et 0-0 opgør.

Sidste kamp blev mod Outrup, der stillede op uden udskiftere. Det må virkelig have været en særlig varm dag for de drenge! Pigerne kom tilbage på sporet og vandt denne kamp, hvorefter de kunne lade sig hylde som uofficiel puljevinder uden at have lukket et eneste mål ind undervejs ;-)

Herefter var der pandekager og is til pigerne, så de kunne køle sig en smule ned oven på de flotte indsatser.

Følgende seje fodboldtøser udgjorde truppen på dagen:

• Anna Schmidt (U7 halvårsspiller)
  • Clara Skau (U6)
  • Freja Linderoth (U7)
  • Olivia Graakjær (U7)
  • Silje Vilholm Gertz (U7)

Træner: Pia Graakjær

VB vs. Esbjerg FB 4-0

Ødis IF vs. VB 0-5

Hatting/Torsted IF (2) vs. VB 0-0

VB vs. Outrup 4-0

Vejle Boldklubs U7 Piger spiller igen søndag d. 01/09-19, hvor man kan møde op til BIF Cup i Brædstrup og opleve pigernes fodboldfærdigheder sammen med U8 pigerne fra VB, som også deltager.