Giv Jan en hjælpende hånd

12. maj 2021 kl. 13:58

Jan Sørensen overtog for et års tid siden det daglige ansvar for driften af VB Parkens cafeteria. Siden har opgaven været præget af både op- og nedlukninger ifm corona.

Nu kan vi endeligt åbne igen, og det glæder vi os alle til. Men for Jan er det ikke nogen helt let opgave, at få den daglige drift af cafeteriet til at hænge sammen. Det er der kommet en lille snak med Jan ud af.

Hej Jan. Hvordan er det at have ansvaret for VBs cafeteria?

Det er en spændende og udfordrende opgave. Man møder rigtigt mange glade børn og voksne, som kommer forbi cafeteriet før, under og efter træning og kampe.

Men desværre er vi også ramt af, at vi har meget få faste hjælpere i cafeteriet, og det gør, at vi ikke altid kan holde åbent som vi gerne vil. Vores faste hjælpere yder en fantastisk indsats, men vi kan heller ikke forvente, at de kan være til rådighed altid.

Så dit budskab er?

At vi har brug for flere hænder. Og man behøver ikke være bange for, at man kommer til at sige ja til et uoverskueligt tidsforbrug. Jeg kunne ønske mig, at nogle meldte sig frivilligt til en eller to vagter om måneden af ca. tre timers varighed. Og det vil typisk være lørdage eller søndage vi har brug for hjælp.

Men skal man ikke nærmest være kok for at stå i cafeteriet?

Ha. Nej – det er sjældent, at vi laver noget, som er ret avanceret. Og hvis vi gør, har vi stærke kræfter vi kan trække på til at hjælpe med lige præcis de opgaver. Opgaven drejer sig primært om at betjene vores kunder med et smil, og så måske at kunne varme en toast eller lignende. Og jeg lover, at der nok skal være et godt intro-forløb til opgaven.

Hvad er dine forhåbninger for cafeteriet i den nærmeste fremtid?

Udover mit store håb om at kunne tiltrække nogle flere frivillige, så ser jeg meget frem til, når vi kan få lov til at lave holdspisninger mv. igen. Jeg har arbejdet med forskellige hold-menuer, som jeg håber kan understøtte de sociale arrangementer, som også er en helt essentiel del af en fodboldklub. Men det kræver også frivillige at få serveret maden og få ryddet op bagefter.

Har du fået mod på at hjælpe Jan og blive en del af cafeteria-holdet – så skriv til Jan på cafeteria@vejleboldklub.dk eller giv ham et kald på 2984 8801.

Ps: Det er både hyggeligt og sjovt at tilbringe nogle timer sammen i VB Parken