Godt samarbejde mellem VB Moderklubben og Eliten bærer frugt

25. august 2021 kl. 17:16

En del af VB Moderklubbens drenge/herre-strategi er at styrke samarbejdet mellem moderklubben og elitemiljøet omkring de drenge, som ligger i grænselandet mellem ligaholdet og moderklubbens bedste hold.

Vores transitionstræner, John Andersen, arbejder individuelt med den enkelte spiller i samarbejde med akademiet, i form af samtaler, træningsplan mv.

Det betaler sig at blive ved og kæmpe for at komme på øverste hylde, og det er Sander Hegelund et godt eksempel på.

Sander er kommet til Fra FC Roskilde/ RB Elite, og går til dagligt på VIES efterskole. Sander har virkeligt gjort indtryk på moderklubbens U17 Liga 1-hold, og det har udmøntet sig i et træningsforløb med U17 Liga.

U17 Liga træner Morten Bisgaard har herefter valgt at indlemme Sander i Liga-truppen, foreløbig indtil jul, for at Sander kan vise sit værd, og Bisgaard kan se ham godt an.

Vi ønsker Sander alt muligt held og lykke.