Mindeord: Finn Larsen

02. oktober 2022 kl. 17:20

Det er med stor beklagelse, at Vejle Boldklub har modtaget beskeden om, at Finn Larsen ikke er hos os mere.

Finn Larsen vil være kendt af enhver, der har aflagt klubhuset i VB Parken et besøg. Her har Finn og hans hustru, Ingelise, gennem mange år være fast inventar som værter. Også inden det nye klubhus stod færdigt i VB Parken, var de faste hjælpere på anlægget på Nordre.

Finn var altid klar med en frisk bemærkning over disken, og meget gerne efterfulgt af en vittighed eller to. På sin egen lune facon har Finn været stærkt medvirkende til at gøre cafeteriet til et sted, hvor man altid føler sig velkommen. En imødekommenhed der også er blevet bemærket af såvel modstanderhold som dommere, som ofte har spurgt til, om ikke Finn var at finde i klubhuset.

Finn var en ægte frivillig. Han har haft utallige gøremål i klubben, men oftest med enten cafeteriet eller holdlederrollen omkring klubbens dygtigste kvindehold som omdrejningspunkt.

Altid har formålet med den frivillige gerning været at skabe så gode rammer og så mange ressourcer som muligt for klubbens hold og medlemmer. På den bekostning er der hentet mange pølsebakker, kaffekrus og tilsvarende syd for grænsen.

Kvindeholdene har altid haft en særlig plads hos Finn, hvor han var tilknyttet som holdleder i flere perioder. Mange ønsker til materialer, kørsel og meget mere er blevet opfyldt gennem årene, så spillerne har haft så gode vilkår som muligt.

Finn var i en periode på syv år fra 2000-2007 formand for VBs Venner, hvor han havde endnu flere år i bestyrelsen.

I 2016 blev Finn overrakt VBs sølvnål for mange års tro klubtjeneste.

Også i de senere år, har Finn været en vigtig brik i driften af cafeteriet, og det er ikke mange uger siden, at han bestilte øl og sodavand hjem. Og nu mangler vi en at gå til, når toastmaskinen eller brødristeren går i stykker.

Vi kommer til at savne Finn i VB Parken.

Mange tanker til familie og pårørende.

Æret være Finns minde.

På klubbens vegne,