Sommerhilsen fra bestyrelsen

25. juni 2021 kl. 11:16

Kære VB´er

Så er 2020/2021-sæsonen ved at nå sidste spark. En sæson som desværre har stået kraftigt i coronaens tegn. Lige nu glæder vi os dog over, at tingene ser ud til at normaliseres, og at vi har mødt kæmpe opbakning fra vores medlemmer gennem hele perioden. Mange tusinde tak.

Heldigvis er der også mange andre ting end corona at berette om.

130-års jubilæum

D. 3. maj fyldte VB 130 år. Det blev pga restriktioner i samfundet ikke helt så festlig en dag, som vi havde håbet, men alt godt kommer som bekendt, til dem, der venter.

Jubilæet vil blive markeret ifm kampe på stadion i den nye sæson, og så kan vi også afsløre, at der er en jubilæumsgave på vej til alle medlemmer. Hvad gaven er, løfter vi sløret for på den anden side af sommerferien.

Sportslig succes

Bestyrelsen har igennem de sidste to år udarbejdet nye strategier på både herre- og kvindesiden. Der er taget rigtigt mange gode skridt, og nu begynder de sportslige aftryk også at kunne ses.

Vores bedste kvindehold er rykket op fra kvindeserie vest til 2. division. Og minsandten om ikke andetholdet fulgte trop med en oprykning fra serie 2 til serie 1.

Førsteholdet på herresiden rykkede op fra serie 2 til serie 1, og brobygningen fra ungdomsfodbold til seniorfodbold, begynder nu at give resultater.

Også på ungdomssiden går det godt.

Talentsetuppet på drengesiden er nu vurderet til 3,5 stjerner af 5 mulige i DBUs licenssystem, hvilket er det 11. bedste i Danmark (mod nr. 14 sidste år).

Og på pigesiden strømmer medlemmerne bare til. Særligt hos de yngste.

Tak til alle omkring klubbens hold for indsatsen.

Superliganyt

Efter en flot sæson, nappede VB endnu et år i Superligaen. Det kommer vi også til at mærke til i VB Parken. Til foråret kommer der et superliga-hus, som skal huse den sportslige del af den professionelle afdeling. I den forbindelse laves bane 5 i VB Parken også om til superliga-træningsbane, således at holdet fremadrettet råder over bane 4+5. Vi glæder os rigtigt meget til at se mere til Nørreskovens Helte i VB Parken.

Rigtig god sommer til jer alle. Vi ses snart til en ny sæson.

//Bestyrelsen