SoMe politik

• Vi har én fælles Vejle Boldklub Facebook-side, der hedder Vejle Boldklub – moderklubben, og det er den side, alle hold og årgange skal benytte til offentlige opslag og markedsføring.
  • Ingen hold eller årgange må lave Vejle Boldklub FB sider - heller ikke for eget hold/årgang.
  • Hvert hold kan have en lukket FB gruppe for alle spillere, trænere og evt. forældre.
  • Forretningsfører skal stå som administrator for alle grupper, så vi ikke risikerer at miste adgang, hvis en træner/leder stopper.
  • Alle opslag skal være sagligt og respektfuldt formuleret, da opslag skrevet under klubbens side, automatisk repræsenterer klubben og alle dens medlemmer. VB´s forretningsfører har derfor ret til at slette opslag af upassende karakter.
  • Opslag skal have reference til aktiviteter, hold, spillere, trænere i VB regi af positiv karakter. Personlig kritik skal ikke luftes via Facebook, men afklares direkte med involverede parter. Dette betyder, at det fra klubbens side ikke kan accepteres, at opslag indeholder kommentarer i negative vendinger om andre klubber, deres spillere, hold, trænere el. lign.
  • Opslag af reklamemæssig karakter er ikke tilladt på nogen sider eller i nogen grupper uden forudgående aftale med sponsorudvalget.
  • Vi benytter indtil videre ikke andre sociale medier end Facebook.

Mange af vores medlemmer skriver under deres profiler på nettet, at de spiller fodbold i Vejle Boldklub, og det er vi kun stolte over, men det betyder også, at uanset i hvilken sammenhæng de skriver, kommenterer, deler mm så kan det falde tilbage på klubben, og derfor har vi opstillet fire gode råd til spillere i Vejle Boldklub omkring opførsel på sociale medier:

1. Husk at tale pænt til andre på nettet. Uanset om det er Snapchat, Facebook eller Instagram. Der sidder et menneske på den anden side af skærmen, der kan blive ked af det, som du skriver.
  2. Hvis du smider billeder op af holdkammerater på nettet, så husk at spørge om lov.
  3. Bemærkninger om modstanderen, dommere eller holdkammerater skal være respektfulde.
  4. Tænk over hvad du tagger dine venner i.