U14 Drenge Liga 1 vinder hjemme over Esbjerg fB

image Målscorerne fra U14 - Gustav, Victor og Bastian (fra venstre mod højre)
27. oktober 2019 kl. 22:37

U14 Drenge Liga 1 vinder hjemme over Esbjerg fB

I første halvdel af efterårets liga 1, havde VB U14-drengene været på besøg i Esbjerg. Her sejrede VB 0-1 i en spillemæssigt meget lige kamp, som først blev afgjort i slutningen efter en dødbold. Det var derfor nogle VB-trænere, som glædede sig til en endnu en tæt kamp, denne gang i VB-Parken.

Det var regnvejr og enkelte steder var der vandpytter på banen, men derudover var banen fint spilbar. Fra kampens start stillede Esbjerg sig overraskende lang tilbage og forsøgte ikke at presse VB-drengenes spil fra bagkæden. Omvendt stod Esbjergs bagkæde højt, og det gav meget lidt mellemrum at spille i. VB-spillerne forsøgte at spille sig igennem, men to gange i første halvleg mislykkedes opspillet, hvilket gav Esbjerg lov til at stikke afsted i kontra og endda med 2 mål til følge.

Ude fra set, virkede det til at VB troede på tingene og havde tillid til deres eget koncept. Så selvom EFB bragte sig foran 2-0, så virkede det ikke som et slagent VB hold, tværtimod. Vestjyderne tog meget lidt initiativ i kampen og afventede fejl fra VB, som kunne straffes. Som kampen skred frem, havde VB dog færre fejl og i stedet fik hjemmeholdet spillet sig frem til chancer.

I minuttet efter Esbjergs 0-2 scoring, fik de røde sat et rigtigt flot angreb op. Tobias Lykkebak vender forbi to EfB-spillere og sætter Victor Kjærsgaard flot op, som timer sit løb eksemplarisk og sparker bolden flot i mål. 8 minutter senere, bringer Bastian Knudsen balance i regnskabet og lægger bolden og esbjergkeeperen til 2-2. Status ved pausen er, at VB har holdt Esbjerg nede på 3 afslutninger, og VB er kommet frem til 8 afslutninger.

I anden halvleg starter drengene fra Jyllands Rubin bedst, men det er alligevel Esbjerg som bringer sig foran på kontra, hvor hjemmeholdet bliver fanget højt på banen. Kort tid efter bringer Gustav Petterson VB på 3-3. Herefter har EfB en dominerende periode på 10 minutter, hvor VB-drengene hænger lidt i bremsen og Esbjerg kan med stor fysik lægge et pres på VB. De sidste 10 minutter bliver Kjærsgaard og Sofus skiftet ind igen og det bringer troen på tingene tilbage. Det er kun VB der sætter alt ind på at hente sejren, og 5 minutter før slutfløjtet lød, er det gen-indskiftede Victor Kjærsgaard, der har sidste fod på et velspillet angreb og det afgør kampen til 4-3 i VB's favør.

Status fra cheftræner Kenneth Ravnborg: "Vi er glade for sejren, hvor vi ikke går på kompromis med spillestilen på trods af lidt slinger i valsen, vi holder et offensivt og aggressivt udtryk, og i sidste ende er det også det rigtige hold der tager 3 point med fra kampen".

At der er det rigtige hold, som løber med sejren, er også tydeligt i statistikken, hvor VB med 16 afslutninger, kommer frem til dobbelt så mange chancer som EfB, der har 8.

Følgende spillere udgjorde truppen til dagens kamp:

• Gustav Knudsen (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Alberto Vogtmann (Future Vejleklub, Jellings fS)
  • Bastian Knudsen (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Moazz Tokaj
  • Mathias Thychosen (Future Vejleklub, Jellings fS)
  • Sander Ravn (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Tobias Lykkebak (Future Vejleklub, Engum UI)
  • Emil Klitgaard (Future Vejleklub, Vinding SF)
  • Mads Krøldrup (Future Vejleklub, Hedensted IF)
  • Magnus Udengaard (Future Vejleklub, Hedensted IF)
  • Sofus Farmann (Future Vejleklub, Vinding SF)
  • Victor Kjærsgaard (Future Vejleklub, Hedensted IF)
  • Kristian Højgaard
  • Gustav Petterson (Future Vejleklub, Jellings fS)

Cheftræner: Kenneth Ravnborg

Assistenttræner: Christian Hechmann (Future Vejleklub, Egtved IF/Ammitsbøl IF)

Vejle Boldklub - Esbjerg fB 4 - 3 (2 - 2).

• '07 0-1, Esbjerg fB
  • '17 0-2, Esbjerg fB