U6-U7 & U8 Piger vandt næsten det hele til BIF Cup i Brædstrup

02. september 2019 kl. 13:54

Første dag i september var Vejle Boldklubs yngste piger mødt op til det stort anlagte børnestævne BIF Cup, der er en del af DBUs Jyske 3-Bold Tour koncept. Her blev der afviklet mange, mange 3-mandskampe hele dagen. Den fine opvisningsbane på Brædstrups anlæg var fyldt op med grønne bander for at adskille banerne. Det betød, at bolden næsten aldrig var ude af spil og der dermed var rigtig meget effektiv spilletid.

U6/U7 Pigerne spillede fire kampe og de små tøser fortsatte deres ubesejrede stime fra sidste weekend, gjorde rent bord og vandt alle deres kampe. Ja, faktisk har de gjort det så godt, at de endnu ikke har tabt en eneste kamp, siden de startede op efter sommerferien! Selvom pigerne har opnået så flot et resultat er fokus nu altid på at pigerne har det sjovt sammen, trives godt med hinanden og under fodbolden har fokus på læring, leg og udvikling – ikke resultatet! Så stor ros til pigerne for give den så meget gas, at de oftest vinder deres kampe.

Carla Tornberg fik dagens U7-fidusbamse, da træneren mente, at han ikke havde set hende med så røde kinder før – et klart tegn på, at hun virkelig havde arbejdet hårdt og løbet mange meter i holdets tro tjeneste.

U8 Pigerne, der vandt begge deres DBU-kampe sidste weekend, skulle lige bruge den første kamp på at komme i gang, inden spillet helt flød i de efterfølgende kampe. Pigerne fik hver især scoret mange mål og nede bagved viste Noa Marie Egly i flere situationer, at hun er ved få udviklet en rigtig flot timing i sine defensive aktioner og kan forudse det bedste tidspunkt for at angribe boldholder. Det er en fornøjelse at se sådan en udvikling, hvilket går igen i hele pigetruppen.

Følgende seje fodboldtøser udgjorde truppen på dagen:

U7 Pigerne stillede med følgende hold:

• Carla Tornberg (U7)
  • Clara Skau (U6)
  • Freja Linderoth (U7)
  • Siena Riis (U7 halvårsspiller)

Træner: Malte Skau

U8 Pigerne stillede med følgende hold:

• Anna Schmidt (U8)
  • Cecilie Nowak (U8 halvårsspiller)
  • Luna Skovbo (U8)
  • Noa Marie Egly (U8)

Træner: Uffe Schmidt (debut)

U7 Pigernes kampe:

VB vs. Brædstrup IF 7-1

VB vs. FC Horsens (1) 4-0

VB vs. Lystrup IF 4-1

VB vs. FC Horsens (2) 2-0

U8 Pigernes kampe:

VB vs. FC Horsens 2-4

VB vs. Hou og Omegns IF 5-1

VB vs. Kjellerup IF 2-0

VB vs. ØBG Silkeborg 3-0

Vejle Boldklubs U7 Piger har friweekend i kommende uge og spiller derfor først igen lørdag d. 14/09-19, hvordan den står på DBU kampe i Egtved. U8 pigerne afvikler en hjemmebanerunde i DBU-turneringen i VB Parken allerede næste weekend, nemlig lørdag d. 08/09-19.