Nyt fra bestyrelsesmødet d. 5.5.

06. maj 2020 kl. 11:23

Bestyrelsen har afholdt møde d. 5. maj.

Mødet havde to centrale punkter.

Trænersammensætning for sæsonen 2020/2021

Det har været et mål for bestyrelsen, at have trænerpåsætningerne klar til den nye sæson i god tid inden sommerferien.

Vi er godt på vej til at nå målet. Der er indgået mange aftaler allerede, og i den kommende tid får vi forhåbentligt de sidste brikker på plads, hvor der er mangler.

Genåbning

Det store spørgsmål lige nu, er selvfølgeligt om vi snart får lov til at åbne op for fodbold igen. I skrivende stund (d. 6.5.) er der endnu ikke udmeldt nyt om genåbningsfase 2 fra statsministeren.

Når der på et givent tidspunkt kommer nyt omkring genåbning af fodboldklubber, træder bestyrelsen sammen hurtigst muligt, og aftaler helt konkret hvordan tingene skal foregå i VB.

DBU har dog udarbejdet nogle retningslinier for, hvordan fodboldklubberne kan leve op til sundhedsmyndighedernes anbefalinger, hvis vi får lov til at åbne op. Se mere her:

Bestyrelsen har drøftet retningslinierne, som ikke er uden udfordringer at få implementeret. Vi er dog enige om, at vi finder løsninger, så vi kan genåbne så hurtigt som muligt, efter at myndighederne har givet tilladelse.

// Bestyrelsen