NOVAskolen

EliteVejle tilbyder i 7.-8.-9. årgang mulighed for at gå i en eliteidrætsklasse på NOVAskolen, og Vejle Boldklub arbejder sammen med NOVAskolen omkring fodboldlinien.

I eliteidrætsklassen har eleverne, udover det normerede timetal i almindelige fag, 3 gange morgentræning om ugen. En gang om ugen har de skadesforebyggende styrketræning i Nørremarkshallen eller i et træningslokale, og to gange om ugen har fodboldeleverne fodboldtræning i VB Parken eller på Vejle Idrætsefterskole ved VB trænere.

VB opfordrer spillere i talentafdelingen til at søge ind på skolen for at få endnu mere god fodboldtræning samtidig med, at der bliver taget et vist hensyn til de mange træningstimer fra skolens side. Fælles for alle elever er, at de er meget passionerede og ambitiøse i forhold til deres idrætsgren, og det eliteprægede miljø smitter til dels også positivt af på tilgangen til læring, så der generelt er et ret højt fagligt niveau.

Man skal søge om at komme ind i eliteidrætsklassen (find ansøgningsskema her), eller kontakt eliteidrætskoordinatoren på eliteklasser@elitevejle.dk.

Læs mere om tilbuddet på nedenstående links.

Folder

NOVAskolen