U14 Drenge Liga 1 med både sejr og nederlag i weekenden – U13 Drenge Liga 1 i svær kamp på vestkysten

image U14 Drenge Liga 1
06. oktober 2019 kl. 19:55

U14 Drenge Liga 1 mødte FC Midtjylland på udebane lørdag d. 05/10-19

VB-holdet havde på forhånd set frem til at møde et stærkt FC Midtjylland-hold igen, efter de rød-hvidklædte drenge, i det første opgør tabte 1-4 på hjemmebane, men dog vandt 2. halvleg med 1-0. Kampen startede med VB i højt pres, i et godt udtryk både med- og uden bold – dette skaber indledende chancer til at bringe udeholdet foran.

Lidt ud af ingenting, starter FCM en omstilling fra eget felt; de stormer afsted i høj fart og VB bliver fanget på hælene til 1-0, stik imod spil og chancer. Efter 20 minutter opstår en opspilsfejl og FCM slår et indlæg ind, som kun halvcleares og FCM sparker riposten ind til 2-0. Selvom VB-drengene er bagud, forsøger de fortsat at dominere på bolden, men hver gang den mistes, straffes det prompte af FCM.

Udeholdet er nede 4-0 ved pausen, hvilket de er ret skuffet over, da der ellers har været på spil og chancer. I anden halvleg starter de unge gutter igen positivt ud og kommer længere frem på banen. Der forsøges at spille frem fra felt til felt, men FCM straffer kynisk gang på gang når tingene ikke lykkes. Kampen endte 10-0.

Ros til FCM der virkeligt var skarpe på dagen, hvor de stort set ikke brændte en chance. U14-Liga 1 holdet er efter kampen skuffet over resultatet, men har alligevel positive ting at tage med. Det var mange ting der var "tæt" på at lykkes og der blev truffet beslutninger undervejs, hvor der lige manglede det sidste. Når holdet får de ting til at lykkes, så er der også mange store ting i vente fra disse drenge.

Truppen bestod lørdag af følgende spillere:

• Alberto Vogtmann (Future Vejleklub, Jelling fS)
  • Bastian Knudsen (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Frederik Kristiansen
  • Gustav Knudsen (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Gustav Petterson (Future Vejleklub, Jelling fS)
  • Kristian Højgaard
  • Mathias Thychosen (Future Vejleklub, Jelling fS)
  • Mikkel Dahlgaard
  • Moazz Tokaj
  • Tobias Lykkebak (Future Vejleklub, Engum UI)
  • Victor Kjærsgaard (Future Vejleklub, Hedensted IF)

• Rasmus Lykkegaard
  • Sander Ravn (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Mads Krøldrup (Future Vejleklub, Hedensted IF)

Dagen efter stod den på træningskamp mod Bramfelder SV i VB Parken

Dagen efter nederlaget til FCM, var det VB's tur til vinde stort. VB U14 Drenge Liga 1 spillede træningskamp mod Bramfelder SV U14 fra Hamborg, som er på træningslejr i det jyske. Så de gæstede VB-Parken søndag middag, hvor VB-drengene løb af med en storsejr på 10-0.

Truppen bestod søndag af følgende spillere:

• Aleksander Meineche (Future Vejleklub, Jelling fS)
  • Emil Klitgaard (Future Vejleklub, Vinding FS)
  • Jonas Østergård
  • Mads Foged
  • Mads Krøldrup (Future Vejleklub, Hedensted IF)
  • Nicolaj Salskov
  • Oskar Christiansen
  • Rasmus Lykkegaard
  • Sander Ravn (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Sofus Farmann (Future Vejleklub, Vinding FS)
  • Victor Kjærsgaard (Future Vejleklub, Hedensted IF)

Udskiftere (alle benyttet):

• Bastian Knudsen (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Frederik Kristiansen
  • Mathias Thychosen (Future Vejleklub, Jelling fS)
  • Moazz Tokaj

U13 Drenge Liga 1 mødte Esbjerg FB på udebane lørdag d. 05/10-19

Efter en periode med tydelig spillemæssig udvikling, løb holdet ind i en præstation, som de ikke selv er tilfredse med. Det var en off-day og mange ting kom aldrig til at fungere - fokus var meget uskarpt og tidligere temaer var heller ikke til at se. Kampen endte 10-1 til Esbjerg FB.

Holdet arbejder videre på en ellers god træningsuge, når de møder Silkeborg i en træningskamp 11v11 på tirsdag d. 08/10-19 – kampen spilles i Silkeborg.

Truppen bestod søndag af følgende spillere:

• Anton Klaster (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Asger Kjærsgaard Jensen (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Bertram Valbak (Future Vejleklub, Hedensted IF)
  • Kristoffer Guldmann
  • Mathias Vedel (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Nicolas GG
  • Oliver Olsen (Future Vejleklub, Hedensted IF)
  • Oscar Smedegaard (Future Vejleklub, Hedensted IF)

Udskiftere (alle benyttet):

• Jakob Krabbe (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Jakob Vejs